رویداد های اخیر

اطمینان امارت اسلامی از توزیع شفاف کمک‌های خارجی

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۳۰, ۱۴۰۰)

مقام‌های امارت اسلامی افغانستان میگوید که کمک‌های خارجی به گونه شفاف به نیازمندان توزیع خواهند شد.

احمد الله وثیق، معاون کمیسیون امور فرهنگی امارت اسلامی، میگوید که وزارت خارجه روی راهکار جلب این کمک‌ها کار میکند.

امارت تاکید می ورزد که جلو حیف و میل شدن کمک‌های خارجی گرفته خواهد شد.

احمدالله وثیق، معاون کمیسیون فرهنگی، در این باره گفت:” توزیع کمک‌ها شفاف خواهد بود و به مناطقی می‌رسد که بیشترین نیاز را احساس می کنیم. ما به مردم و جهان اطمینان می‌دهیم که کمک‌ها به جایی می‌رسد که قرار است به آنها برسد و به جیب خصوصی نمی‌رسد. ما از تلاش‌ها قدردانی می‌کنیم. همه طرف‌هایی که می خواهند به مردم افغانستان کمک کنند و می‌خواهند تغییری مثبت در وضعیت کنونی ایجاد کنند، ما از آنها حمایت می کنیم”

این در حالی است که حکومت گذشته افغانستان جایگاه فاسد ترین کشورها در جهان را گرفته بود.

وثیق در این باره گفت: “روابط خارجی برای ایجاد این مکانیزم با جهان همکاری خواهد کرد. بنابر این دولت این موضوع را پس از وعده کمک مورد بحث قرار داده است و دولت در مورد نحوه دریافت و توزیع این کمک ها فکر می‌کند.”

درهمین حال شهروندان از حکومت تازه میخواهند که از حیف ومیل شدن کمک‌های مالی جلوگیری کند.

مایل آقا، یک آواره داخلی، در این باره گفت:”درخواست ما (از جامعه بین المللی) این است که زمینه کار برای ما مطلوب باشد زیرا ما بچه هایی برای تغذیه داریم ، ما مردم فقیری استیم. “

بی بی گل، آواره دیگر گفت: “ما آواره شده ایم ،اما هیچکس به ما اسکان نداده و نان به ما نداده است. ما در وضعیت بدی استیم ، فرزندان خود را ببینید ، پاهای آنها برهنه است ، لباس ندارند ، چادر ندارند”.

حالا دولت جدید در آزمونگاه مبارزه با فساد مالی قرار گرفته است.

ویس ناصری، آگاه سیاسی، در این مورد گفت: “افغانستان با یک بحران اقتصادی روبرو است، چگونگی مصرف کمک‌ها بسیار مهم است”.

قبل از این دبیر کل سازمان ملل از احتمال فروپاشی کامل اقتصادی افغانستان هشدار داد و بر ضرورت فوری حمایت مالی از افغانستان تاکید کرده است، اما کشورهای کمک کننده گفته که این کمک‌ها از سوی نهادهای غیردولتی به نیازمندان رسانیده خواهند شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل