رویداد های اخیر

اطمینان ناتو از ادامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۱, ۱۴۰۰)

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی عمومی سازمان ناتو، میگوید که اعضای این سازمان متعهد به ارایه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان استند.

ستولتنبرگ در این باره گفت:”ناتو به حضور نظامی خود در افغانستان پایان داد. اما متحدان ناتو به ارایه حمایت‌های بشردوستانه از طریق نهادهای مختلف سازمان ملل به سازمان‌های بشردوستانه ادامه می‌دهند. و من از آن استقبال می کنم زیرا ما باید به حمایت از مردم افغانستان ادامه بدهیم.”

سرمنشی عمومی سازمان ناتو می‌گوید که این سازمان و متحدان آن به تلاش‌های خود برای مبارزه با تروریسم در افغانستان و منطقه ادامه میدهد.

ستولتنبرگ افزود:” بنابر این ما به سختی به کار خود ادامه خواهیم داد تا از تبدیل شدن دوباره افغانستان به یک پناهگاه امن، سکویی که سازمان‌های تروریستی می‌توانند در آن برنامه ریزی، سازماندهی، آموزش، تامین مالی و حملات تروریستی بزرگ علیه کشورهای خودمان را بگیرند، ادامه خواهیم داد.”

اما امارت اسلامی هر چند از تعهد کمک‌های بشردوستانه ناتو به افغانستان استقبال میکند، اما می‌گوید که حضور بیست پیمان ناتو در افغانستان زیان بار و سبب ویرانی بوده است.

ناتو در حالی از حضور بیست ساله اش در افغانستان و سرانجام روند خروج از این کشور دفاع می‌کند که بسیاری‌ها چگونگی حضور ناتو را به چالش کشیده اند و آنرا ناکام ترین ماموریت دانسته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل