Connect with us

رویداد های اخیر

اظهارات اخیر اشرف غنی احساسات شهروندان را برانگیخته است

منتشر شده

در

(Last Updated On: اسد ۲۸, ۱۴۰۰)

شهروندان، گفته‌های اخیر اشرف غنی، رییس جمهور فراری کشور را، اوج بی‌اعتنایی به او کشور و مردم میدانند.

این شهروندان می‌گویند که غنی، کشور را در دل یک بحران رها کرد و ملیونها باشنده کشور را با بی‌سرنوشتی روبرو ساخت.

اشرف غنی که به امارات متحده عربی پناه برده است، دریک پیام ویدیوی شب گذشته (چهارشنبه ۲۷اسد) گفته است که او بخاطر جلوگیری از توطیه تروراش کشور را ترک کرده و بزودی به کشور بر میگردد. اما یک مقام ارشد وزارت خارجه حکومت آقای غنی گفته است که او چندین روز پیش گذر نامه سیاسی‌اش را از وزارت خارجه گرفته بود و او خوب میدانست که چی‌کند.

درهمین حال، صدها تن از باشنده‌گان روز وشب پشت سفارت‌های کشورهای خارجی در تلاش ترک کشور هستند، این‌ها عامل نا بسمامانی کشور اشرف غنی رییس جمهور پیشین را میدانند که به گفته  آینها فرار را به قرار ترجیع داده است.

شازیه یکی از این باشده‌گان آمده است تا کشور را ترک کند، نه به خاطر امنیت جان خود وفامیل اش، بلکه بخاطر بی سرنوشتی فرزندان‌اش که می‌گوید که با آینده نا روشن روبرو شده اند.

شازیه، باشنده کابل گفت:” خانه اشرف غنی خراب، پول مملکت را دزدی کرد و مردم را بی سرنوشت ساخت”.

ربانی، باشنده کابل گفت:” مقصر اشرف غنی است به کل ملت معلوم است.”

عزت‌الله، باشنده کابل گفت”خود مردم حیران مانده چه کنند، همه از فقر و بیچاره‌گی فرار میکنند.”

اشرف غنی‌، رییس‌جمهور فراری که در ابوظبی امارات پناه برده است، در یک پیام ویدویی ماجرای فراراش را اینگونه توضیح میدهد:

اشرف غنی گفت:”چاشت روز کشنبه برای بررسی وضعیت کابل جانب مرکز سوق و ادارۀ وزارت دفاع روان بودم. ناگهان محافظین من سررسیدند تا یک توطیۀ بزرگ را خنثا کنند و مرا از ساحه بیرون بردند.”   

اما برخی از مقام‌های پیشین وزارت خارجه با رد این گفته‌های آقای غنی، می‌گویند که او چند روز پیش از فرار گذر نامه سیاسی‌اش را از وزارت خارجه خواسته بود و می‌دانست کشور را ترک می‌کند. 

او انتقال مبلغ هنگفت پول را هنگام ترک کشور رد میکند.

اشرف غنی گفت:” هیچ پولی را با خود بیرون نبرده‌ام و حتا قادر نشدم که هنگام ترک وطن، پاپوش‌های خود را تبدیل کنم و یادداشت‌های شخصی و کمپوتر لپ‌تاپ ام را که جز “اسناد محرم دولتی” است و اکنون “به‌دست دیگران افتاده‌است، با خود ببرم”.

اشرف غنی گفته که درحال رایزنی با شماری از طرف‌ها است تا بار دیگر به کشور برگردد. اما طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

بر بنیاد گزارش‌ها اشرف غنی با حمدالله محب، و فضل محمود فضلی و ده‌هاتن از همراهانش در یک پرواز ویژه نخست به ترمز ازبیکستان رفتند و از آنجا ابوظبی امارات پناه بردند.

رویداد های اخیر

بنیاد بیات به خانواده‌های نیازمند در شهر مزارشریف کمک کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۹, ۱۴۰۳)

در ادامه کمک‌های رمضانی بنیاد بیات، ده‌ها خانواده نیازمند از کمک‌های این بنیاد در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ مستفید شدند. مسوولان این بنیاد می‌گویند که توزیع بسته‌های کمکی این نهاد به‌منظور دست‌گیری نیازمندان در بخش‌های مختلف کشور جریان دارد.

این بسته‌های غذایی مشمول آرد، روغن و برنج می‌شود که به خانواده‌های نادار توزیع شده است.

یافث ثاقب، نماینده بنیاد بیات در مورد این مساعدت‌ها گفته است: «به ادامه کمک‌های بنیاد بیات، این‌بار نیز یک مقدار مواد خوراکه از قبیل آرد، روغن و برنج برای فامیل‌های نیازمندان مزارشریف توزیع گردید و ان‌شاءالله این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.»

در همین حال، شماری از خانواده‌های نادار از کمک‌های بنیاد بیات ابراز خرسندی کرده‌اند.

طیبه، دریافت‌کننده کمک گفت: «با تشکر فراوان از کمک‌های رمضانی بنیاد بیات، واقعاً از بنیاد بیات خیلی تشکر می‌کنم که برای مردم تنگدست و فقیر این منطقه کمک کردند. این کمک‌ها در ماه رمضان خیلی از مشکلات ما را می‌تواند رفع کند.»

خیرالله، دریافت‌کننده کمک نیز گفت: «تشکر می‌کنم از نهاد خیریه بنیاد بیات بابت همکاری شان که در این ماه مبارک رمضان دست نیازمندان را می‌گیرند. امید است که تاجران و موسسات خیریه از این کارها دوامدار انجام دهند.»

بنیاد بیات یکی از نهاد‌های خیریه است که در بیست سال گذشته در کنار توزیع بسته‌های کمکی به نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌پذیر، درتطبیق طرح‌های عمرانی کشور نیز نقش مهم را ایفا نموده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزارت داخله: در شش ماه گذشته ۸ هزار و ۷۴۷ مورد جرمی در کشور ثبت شده است

Published

on

(Last Updated On: حمل ۹, ۱۴۰۳)

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله روز پنج‌شنبه (۹حمل) در نشست خبری کارکردها و فعالیت‌های پولیس در شش ماه گذشته سال ۱۴۰۲ را با رسانه‌ها شریک نمود.

به گفته آقای قانع، در شش ماه پسین سال ۱۴۰۲  ۸ هزار و ۷۴۷ مورد جرمی ثبت شده که از این تعداد ۷ هزار و ۲۳۳ مورد کشف و یک هزار و ۵۲۵ مورد دیگر تحت تعقیب قرار دارند.

سخنگوی این وزارت می‌افزاید که در پیوند به ارتکاب جرایم جنایی گوناگون ۱۲هزار ۵۴۰ تن هم بازداشت شده اند. عبدالمتین قانع تصریح می کند که در این مدت، در سطح کشور ۲۱ اختطافچی را کشته، ۱۸فرد ربوده ‌شده را از چنگ اختطافچیان آزاد و در پیوند به جرایم اختطاف ۱۷۲تن بازداشت شده اند.

همچنان به گفته آقای قانع در پیوند به ارتکاب جرایم جنایی گوناگون ۱۲هزار ۵۴۰ تن بازداشت شده اند.

سخنگوی وزارت داخله در مورد توزیع پاسپورت می‌گوید که  در شش ماه پسین ۸۳۷ هزار جلد پاسپورت برای متقاضیان توزیع شده و برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر در آینده نزدیک نیز سه نمایندگی جدید در شهرکابل ایجاد خواهد شد.

قانع گفت که: «روزانه ۱۰هزار جلد پاسپورت از سوی ریاست پاسپورت به شهروندان توزیع می‌گردد.»

به گفته‌ی آقای قانع کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر نیز به صفر رسیده و هشت ماشین تولید مواد مخدر، ۳۷۷ کارخانه تولید مواد مخدر در کشور کشف و از بین برده شده اند. هم‌چنان در بخش مسلکی سازی نیروهای پولیس، مبارزه با فساد و جمع آوری اسلحه نیز دست آوردهایی داشته اند.

وی همچنان گفت که، در جریان این مدت، در اکثریت ولایات کشور حتی یک رویداد امنیتی رخ نداده و هیچ تحرک ضد امنیتی نیز صورت نگرفته است.

به گفته آقای قانع، این میزان در مقایسه با چند دهه اخیر بی‌سابقه است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رئیس اجرایوی پروژه تاپی از پیشرفت‌های اخیر پروژه تاپی ابراز خرسندی کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۹, ۱۴۰۳)

وزارت معادن و پترولیم می‌گوید که سرپرست این وزارت با رئیس اجرایوی پروژه تاپی و سفیر ترکمنستان در کابل، دیدار کرده است.

در این دیدار آقای مراد امانوف، از پیشرفت‌های اخیر پروژه تاپی ابراز خرسندی کرده و در مورد آغاز کار عملی این پروژه در آینده نزدیک صحبت کرده اند.

در همین‌حال شهاب‌الدین دلاور گفته است که  کارهای مقدماتی پروژه‌ی تاپی به سرعت جریان دارد و کار عملی آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

در پایان این دیدار سفیر ترکمنستان با ارائه معلومات در مورد سفر اخیر هیأت افغانستان به آن‌کشور گفته است در آینده نزدیک هیأتی از ترکمنستان به ولایت هرات سفر خواهد کرد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!