اخبار ساحوی

اظهارات تازه عطامحمد نور در پیوند به تنش‌های اخیر در بلخ

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

عطامحمد نور، والی پیشین بلخ و رییس اجراییه حزب جمعیت اسلامی پس از یک هفته خاموشی، معرفی فرمانده جدید پولیس بلخ را توطئه ارگ علیه خودش می‌خواند.

یک هفته از تنش میان ارگ و بلخ در پیوند به معرفی فرمانده جدید پولیس این ولایت می‌گذرد. آقای نور، اما پس از هفت روز خاموشی، حالا معرفی فرمانده جدید پولیس بلخ را دسیسه ارگ در برابر  خودش و ولایت بلخ عنوان کرده و تاکید می‌رزد که این اقدام حکومت توهین و تخطی از موافقت‌نامه میان بلخ و ارگ می‌باشد.

آقای نور اظهار می‌دارد: “تلاش ما بر این ما بود که ما به دام توطئه نیافتیم، فکر می‌کنیم که دام همین بود که نیافتیم، جنجال خلق شود و ما در یک عمل انجام شده قرار بی‌گیریم. پنجاه، صد نفر کشته شود، دکان‌ها چور شوند، مارکیت‌ها به آتش کشیده شوند ، بعد انتقاد بالای ما وارد شود، نه ما این کار را نکردیم.”

از سویی هم، آقای نور می‌گوید که وی با وزیران دفاع و داخله به تفاهم رسیده است و اگر این تفاهم عملی نشود دست به اقدام بعدی خواهد زد. همچنان آقای نور می‌گوید، وجدانش اجازه نداده است که در برابر سربازان امنیتی دست به تفنگ برده و بجنگد.

آقای نور بیان می‌دارد: “این را وجدان ما اجازه نمی‌دهد، که میل تفنگ ما در برابر فرزندان خودما راست شود، هیچگاه وجدان ما این را اجازه نمی‌دهد. هرکس ما را شکست خورده می‌گوید، جنگ نتوانست می‌گویند، قوامندانی را از پیش شان گرفت می‌گویند، هر چه که عنوان می‌دهند بگویند، ولی ما افتخار به این داریم که در برابر فرزندان خود نجنگیدیم.”

این درحالیست که یک روز پس از جنجال معرفی فرمانده پولیس بلخ، وزیران دفاع و داخله برای حل اختلافات به ولایت بلخ سفر کردند و ظاهراٌ با عطامحمد نور به تفاهم رسیده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل