خبرهای تازه

اظهارات حکومت در مورد برگشت دوستم و استعفای عطا محمد نور

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

حکومت افغانستان انتظار دارد که جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رییس جمهور به زودی به کشور برگردد.

جنرال عبدالرشید دوستم که پس از وارد شدن اتهام بدرفتاری و شکنجه احمد ایشچی والی پیشین جوزجان ماه هاست در ترکیه به سر میبرد، میگوید به دلیل مشکلات سیاسی نمیتواند وارد کابل شود. اما حکومت افغانستان انتظار دارد که او به زودی دوباره به کشور برگردد.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری میگوید که حکومت پس از صحت یابی آقای دوستم انتظار برگشت وی به کشور را می کشد.

آقای مرتضوی به روز چهارشنبه گفت: “معاون اول ریاست جمهوری که به دلیل مشکلات صحی وارد ترکیه شده بود امیدواریم دوباره به کشور برگردد.”

به تازگی گزارش های در باره استعفا و یا برکناری عطا محمد نور والی بلخ نشر شده است اما کاخ ریاست جمهوری به این گزارش ها می گوید که برکناری افراد در حکومت یک روند معمول است.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری در مورد اظهار داشت: “استعفا حق یک کارمند دولت است که به دلایلی می تواند استعفا کند و همچنان تغیر و تبدیلی در ادارات یک امر بسیار معمول است و این موضوع از دید حکومت یک امر بسیار عادی است.”

جنرال عبدالرشید دوستم حدود یک سال پیش روابط اش با رییس جمهور تیره شد و او را به انحصار قدرت متهم ساخت. اما وی پس از وارد شدن اتهامات از سوی احمد ایشچی، وی بارها جلب دادستانی کل را بی پاسخ ماند و به ترکیه رفت. چند روز پیش دادگاهی در کابل هفت محافظ اش را محکوم به مجازات کرد.

گزارشگر: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل