اخبار ساحوی

اعضای باقی مانده کابینه حکومت وحدت ملی در آینده نزدیک به مجلس نمایندگان معرفی خواهند شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت با ابراز این مطلب در مراسم معرفی صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه  گفت : گفتگوها میان رهبران حکومت وحدت ملی جریان دارد تا یک کابینه مسلکی ، متخصص  و قابل باور را به شورای ملی معرفی کنند. رییس اجرایی از اعضای پارلمان خواست که با درنظر داشت شرایط کنونی به آنان رای اعتماد دهند. 

  هشت وزیر  و رییس عمومی امنیت ملی که ازسوی مجلس رای تایید به دست آوردند روز دوشنبه از سوی رهبران حکومت وحدت ملی به نهاد های مربوط معرفی شده و به کار آغاز کردند .

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایه :

{سپاس گزارم از ولسی جرگه برای انتخاب این وزار و قرار است که در هفته های نزدیک بقیه کابینه معرفی شود . ما از اعضای پارلمان میخواهم که با در نظر داشت شرایط کنونی به آنها رای اعتماد دهند.}

درهمین حال صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه میگوید، که با تشکیل یک تیم واحد و متخصص وباایجاد یک اجماع مسلکی  ، سیاست خارجی افغانستان را گسترش می دهد  و با همکاری کشور های منطقه درراستای مبارزه با تروریزم  کار خواهد کرد.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه:

{وزارت خارجه مهمترین و با مسوولیت ترین  وزارت خانه ها است که ملت اعتماد کرده و به دوش من گذاشته است.  من و تیم  همراهم تلاش میکنیم که بادرنظر داشت شرایط کنونی سیاست خارجی را گسترش دهیم .}

اکنون از میان 25 وزارت تنها  وزیران هشت وزارت به کار آغاز کردند متباقی وزارت ها توسط سرپرست ها اداره می شوند.

  موضوعی که باعث انتقاد های زیادی شده است هر چند حکومت وعده می دهد که متباقی اعضای کابینه به زودی اعلام می شود اما اکنون مجلس به تعطیلات زمستانی رفته و بیشتر ازیک ماه دیگر این رخصتی ها طول خواهد کشید.

گزارش نعمت الله احمدی 

Trending

خروج از نسخه موبایل