رویداد های اخیر

اعضای شورای ملی: پشتونها را در پاکستان تنها نخواهیم گذاشت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از اعضای شورای ملی میگویند که در کنار پشتونها در پاکستان ایستاده هستند، آنان را حمایت میکنند و تنها نخواهند گذاشت.

آرین یون، عضو مجلس نمایندگان گفت: “ما در مقابل ظلم ها و تحمیل کردن زور، بالای پشتون های آن طرف مرز ایستاده هستیم. در این طرف مرز نه تنها من، بلکه بیشتر افغانها در مناطق بیشمار به حمایت شان ادامه خواهند داد.”

آنها تاکید میکنند که حکومت و مردم افغانستان با مردم پاکستان مشکل ندارند بلکه با حکومت و نظامیان این کشور مشکل دارند.

سناتور هاشمی تصریح کرد: “مردم پاکستان با مردم افغانستان دارای عنعنات، دین و رسم و رواج های مشترک هستند. مشکلات ما با حکومت پاکستان است.”

در عین حال، شماری از نهاد های مدنی و جریان های سیاسی در کشور، عدم رسیدگی پاکستان به صدای عدالت خواهی پشتون ها در آنسوی خط دیورند را انتقاد کردند.

صدیق الله توحیدی، رییس کمیته مصئونیت خبرنگاران بیان کرد: “آزادی بیان در پاکستان پایمال شده است. دسترسی به اطلاعات بصورت احسن وجود ندارد. ترس در میان خبرنگاران به حد اعلی رسیده است. بیشتر خبرنگاران در پاکستان مورد حمله استخبارات قرار میگیرند. بخاطر اینکه پاکستان بصورت یک دیکتاتوری نامرئی اداره میشود.”

یکی از خواست‌ های معترضان پشتون در آن سوی مرز، بازگشت ربوده شدگانی است که میگویند در بند ارتش و استخبارات پاکستان هستند.

معترضان پشتون در پاکستان تاکید کرده اند که در بیست و هفتم ماه اپریل، گرد همایی بزرگی را در شهر اسلام آباد برگزار خواهند کرد و تا هنگام رسیدن به خواست های شان، در همانجا خواهند ماند.

Trending

خروج از نسخه موبایل