اخبار ساحوی

اعضای مجلس: تقلب کاران انتخاباتی باید مجازات شوند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری از اعضای مجلس نمایندگان میگویند که اعضای این مجلس نباید در برابرنتایج نهایی انتخابات بی تفاوت باشند.

آنان از کمیسیون شکایات انتخابات خواستند تا باجرأت و استقلالیت آرای پاک را از آرای نا پاک جدا کرده باشند و به مردم ثابت بسازند نتیجه انتخابات به خواست مردم است تا مردم بر نتایج انتخابات باورمند شوند.

آنان همچنان از کمیسیون اتتخابات خواستند تا نتایج را مطابق قانون در وقت معین آن اعلام نماید.

صالح محمد سلجوفی معاون دوم مجلس نمایندگان گفت:” در حال حاضر نگران استیم و امیدوار استیم که کمیسیون شکایات انتخاباتی و کمیسیون مستقل انتخابات به آرای مردم قطعاً احترام بگذارند و مطابق به تقسیم اوقات نتایج را اعلام بکنند و همچنان مشکلاتی را که در دور اول انتخابات بود و اگر انتخابات به دور دوم رفت حتماً باید آن مشکلات را جبران بکنند”.

همچنان شماری از وکلا در مجلس نمایندگان بر بررسی های کمیسیون شکایات انتخابات شک و گمان دارند و به این باور اند که این کمیسیون وظایف خود را با استقلالیت کامل نهایی کرده اند.

دست داشتن در تقلب های شماری از کارمندان کمیسیون انتخابات از نگرانی اعضای این مجلس بود.

بشیر احمد ته ینج عضو مجلس نمایندگان گفت:” باید برای کسانیکه در تقلب های انتخاباتی دست داشتند برایشان مجازات تعیین شود. چرا که اینها با آرای مردم افغانستان با آرای سرنوشت سیاسی افغانستان بازی کردند و با مجازات آنها، اگر انتخابات به دور دوم برود ما باید سلامت انتخابات را تضمین کرده باشیم”.

در همین حال سرور عثمانی فراهی عضوی مجلس این مجلس با ابراز نگرانی گفت:” نگرانی ما از این است که اگر انتخابات به دور دوم برود باز این تقلب ها تکرار نشود”.

به اساس قانون انتخابات، اگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری پنجاه فیصد جمع یک رأی استعمال شده را در دور اول انتخابات به دست نیاورند بین دو نامزدی که در دور اول انتخابات بیشترین آراء را بدست آورده اند انتخابات دور دوم برگزار میشود.

Trending

خروج از نسخه موبایل