اخبار ساحوی

اعضای مجلس نمایندگان یک دیگر را به معامله گری متهم می کنند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دریافت رشوه از نامزد وزرا پیشنهادی حکومت ، فشار آوردن برخی از اعضای مجلس بر خانواده فرخنده از موارد عمده اتهامی بودند که اعضای مجلس بر یک دیگر وارد می کردند.

ادامه این اتهام زدنی ها سبب شد تا بر رسانه ها سا نسور وضع گردد و نشرات زنده تلویزیون ها از سوی مجلس قطع گردد .
از سوی هم مجلس نماینده گان برنامه های سه نامزد وزیر کابینه افغانستان را شنود کرد.
سانسور رسانه ها از سوی مجلس به منظور تاخت تاز وکلا بر یک دیگر ، اعضای مجلس یک دیگر را متهم به رشوه گیری از نامزد وزیران می کنند.

اقبال صافی عضو مجلس نمایندگان ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان را بر معامله گری و خواستن پول به خاطر برنده شدن از نامزد وزیران متهم می کند. اما ظاهر قدیر این اتهامات را رد کرده گفت شماری از وکلا به ویژه اقای اقبال صافی فامیل فرخنده را تحت فشار قرار داده است تا از ان طریق اعضای خانوده های شان که از وظایف شان بر طرف شده است دو باره به کار بگمارند .
اقبال صافی، عضو مجلس نمایندگان گفت: ” هیات اداری مجلس با استفاده از صلاحیت وظیفوی خود بعضی از نامزد وزرا موضوعات را مطرح کرده و باید ظاهر قدیر وضاحت بدهد تا بد گمانی که در نزد نامزد وزیران به وجود امده روشن شود .”
حاجی الماس، یکی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان نیز چنین میگوید: ” ظاهر قدیر باید روشن سازد گفته میشود که به نامزد وزرا گفته که یک میلیون دالر من میدهم بقیه پول را نامزد وزرا تهیه کنند تا از مجلس رای مکمکل دریافت نمایند .”
در همین حال، ظارهر قدیر، عضو مجلس نمایندگان اظهار داشت که اگر نامزد وزرا ثابت بسازند که او از انها تقاضای مادی نموده است از پارلمان استعفا میدهد. اما این وکلا هستند که به خاطر دوباره استخدام کردن اعضا فامیل شان را در حوزه ها که بنا به قضیه فرخنده برطرف شده اند، بر فامیل فرخنده فشار وارد میکردند.
از سوی هم نامزد وزرای سرحدات قبایل،عدلیه و انکشاف شهری یکی پی دیگر به مجلس اولویت های کاری شان را ارایه نمودند .
مجلس نمایندگان میگوید که از شانزده نامزد وزیر معرفی شده اسناد هشت تن از نامزدان مشکلی قانونی ندارد اما اسناد هشت نامزد وزیر دیگر مشکلات اسناد تحصیلی و تابعیت دوگانه را دارد . مجلس نمایندگان میگوید که اگر دو تابعیته بودن نامزد وزیران مشخص شود به انان صندوق گذاشته نخواهد شد.

گزارشگر عبدالعزیز کریمی

Trending

خروج از نسخه موبایل