رویداد های اخیر

اعضای هیات مذاکره کننده: آماده استیم تا نظام جمهوری را دوباره پیکر بندی کنیم

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۲, ۱۳۹۹)

شماری از اعضای هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان میگویند که توافق روی یک نظام سیاسی با طالبان از دشوارترین  موارد مذاکرات صلح خواهد بود.

اعضای هیات مذاکره کننده میگویند که حکومت آماده است تا نظام جمهوری را از نو پیکربندی کند تا طالبان درآن جایگاه خوب داشته باشد.

محمد امین احمدی، عضو هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان، در این باره میگوید:” این آماده‌گی داریم که نظام جمهوری را پیکربندی مجدد بکنیم که طالبان یک جایگاه خوب داشته باشد، اما دیدگاه طالبان بحران است نه راه حل”.

ظاهرا کمیته رهبری شورای عالی مصالحه هم حرف آخر را درباره چگونگی نظام سیاسی به هیات مذاکره کننده نگفته  و دستور کار این هیات هم ترتیب شده است.

فوزیه کوفی، عضو هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان، در این باره گفت:” توافق روی نظام سیاسی در داخل افغانستان هم میان سیاستگران وجود ندارد.”

با این همه رییس هیات مذاکره کننده جمهوریت می‌گوید که بسیاری از مسایل بخاطر آسیب نرسیدن به مذاکرات به رسانه‌ها نباید گفته شوند.

محمد معصوم ستانکزی، رییس هیات مذاکره کننده صلح جمهوری اسلامی افغانستان، در این مورد گفت:” هیچ چیزی را نمی خواهیم از مردم افغانستان پنهان کنیم بخاطر از این که در نهایت  اش مردم افغانستان است از صلح بهره میگیرد و تصمیم هم باید آنها بگیر.”

این در حالی است که تا چهار روز دیگر دور دوم مذاکرات صلح میان جمهوریت و امارت در دوحه آغاز میشود و هر دو طرف با آماده‌گی برای دفاع از روایت‌های شان روی میز خواهند نشست.

Trending

خروج از نسخه موبایل