رویداد های اخیر

اعلام ۱۶ هزار و ۵۰۰ ویزای جدید برای پناهندگان افغان از سوی آسترالیا

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۰, ۱۴۰۱)

در پی افزایش فشارها روی دولت فدرال آسترالیا برای تخصیص ویزاهای بیشتر به افغان هایی که از امارت اسلامی فرار می‌کنند، در بودجه جدید آسترالیا علاوه بر سقف‌های تعیین شده برای ویزاهای بشردوستانه، ۱۶ هزار و ۵۰۰ ویزا برای پناهندگان افغان در نظر گرفته شده است.

در بودجه جدید آسترالیا بودجه ای ۶۶۵.۹ میلیون دالری اختصاص پیدا کرده است تا هزینه‌های مربوط به صدور ۱۶ هزار و ۵۰۰ ویزا برای افغان ها در طول چهار سال آینده تامین شود.

این تعهد در حالی اعلام شده است که سقف ویزاهای بشردوستانه در بودجه جدید در سطح ۱۳ هزار و ۷۵۰ نفر باقی مانده است.

پل پاور، رییس شورای پناهندگان آسترالیا از این وعده استقبال کرده است و می‌گوید این اقدام باعث صدور ویزا برای افرادی خواهد شد که به آن نیاز دارند.

وی در گفتگو با اس بی اس نیوز اظهار داشت:”این تغییری بزرگ در ظرفیت آسترالیا برای تامین امنیت و امید برای افرادی که تحت تاثیر جنگ در افغانستان قرار گرفته اند ایجاد خواهد کرد.”

به این ترتیب ظرفیت کلی موجود برای افغان‌ها در سراسر برنامه بشردوستانه و مهاجرتی آسترالیا اکنون به ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر در طول چهار سال آینده افزایش پیدا کرده است.

این تعهد جدید علاوه بر ۱۰ هزار ویزای بشردوستانه ای است که در جنوری امسال به افغان‌ها وعده داده شده بود، همچنین ۵ هزار ویزای شاخه خانواده که قبلا برای آنها در نظر گرفته شده بود.

بحران‌های اخیر در اوکراین و افغانستان باعث افزایش تقاضاها از دولت آسترالیا برای افزایش صدور ویزاهای بشردوستانه شده است.

دولت آسترالیا به دلیل کندی در بررسی تقاضاهای افغان‌ها برای ویزاهای بشردوستانه مورد انتقاد قرار گرفته است، چرا که این امر نگرانی هایی را در مورد برخی افغان‌ها که نتوانسته اند کشور خود را ترک کنند ایجاد کرده است.

تا کنون بیش از ۱۴۵ هزار نفر از مردم افغانستان از دولت آسترالیا تقاضای پناهندگی کرده اند.

دولت آسترالیا اعلام کرده است که برای صدور ویزا، کارکنان محلی در افغانستان و خانواده هایشان در اولویت خواهند بود.

زنان و دختران، همچنین اقلیت‌های قومی و اعضای گروه‌های LGBTIQ+ نیز که در معرض اذیت و آزار هستند در اولویت خواهند بود.

در سال ۲۰۲۰ دولت استرالیا حداکثر تعداد ویزاهایی که در قالب برنامه پناهندگی و بشردوستانه استرالیا موجود است را از ۱۸ هزار و ۷۵۰ مورد به ۱۳ هزار و ۷۵۰ مورد کاهش داد.

در بودجه جدید شمار ویزاهای شاخه مهارتی یا به اصطلاح Skill stream به ۱۰۹ هزار و ۹۰۰ مورد افزایش خواهد یافت که ۳۰ هزار مورد بیشتر از سطوح برنامه ریزی سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ است.

Trending

خروج از نسخه موبایل