کوید۱۹

اعمال محدودیت امریکا برای ورود مسافران از چین

Published

on

(Last Updated On: جدی ۸, ۱۴۰۱)

همزمان با اعلام لغو محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در چین، امریکا در حال بررسی اقدامات احتیاطی جدید برای مسافرانی است که از چین وارد ایالات متحده می‌شوند.

مقام‌های امریکایی می‌گویند که دولت نگران افزایش موارد ابتلای کرونا در چین است.

جاپان اکنون به هنگام ورود مسافران از چین، آزمایش کووید-۱۹ را اجباری کرده و مالیزیا اقدامات ردیابی و نظارت جدیدی را اعمال کرده است. مقام‌های امریکایی نیز گفته اند که ایالات متحده اقدامات مشابهی را به عنوان راهی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا بررسی می‌کند.

نارضایتی از سیاست کووید صفر چین اعتراضاتی را در در داخل این کشور برانگیخت و مقام‌های بیجنگ را وادار کرد تا به سرعت به سمت پایان دادن به این سیاست‌ها و لغو سه سال قرنطینه حرکت کنند. در عین حال سرعت لغو محدودیت‌ها و تغییرات ناگهانی مرتبط با مقابله با کرونا باعث افزایش کرونا شده است.

چین همچنین اعلام کرده است که از ۸ جنوری دیگر مسافران ورودی را در قرنطینه نگه نمی‌دارد.

در عین حال، چین بزرگترین شیوع کووید-۱۹ در جهان را تجربه می کند و این وضعیت نگرانی‌هایی را در بین مقام‌های صحت عمومی در سراسر جهان ایجاد کرده است.

مقام‌های امریکایی نیز گفتند که بر اساس مشورت با کارشناسان صحت عمومی و شرکای بین‌المللی، اقدامات احتیاطی جدید سفر را در نظر گرفته‌اند.

مرزهای چین از سال ۲۰۲۰ میلادی تقریباً به طور کامل به روی اتباع خارجی بسته بود و این کشور تقریباً سه سال است که صدور ویزای سیاحتی را متوقف کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل