جهان

اف‌بی‌آی: چین و ایران مخالفان خود را در خاک امریکا آزار و اذیت می‌کنند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۱, ۱۴۰۲)

پولیس فدرال امریکا روز گذشته (چهارشنبه ۳۰ حمل) در یک نشست خبری گفت که حکومت‌های چین و ایران بیشتر از گذشته تلاش می‌کنند که مخالفان خود را در خاک امریکا با ترفندها و ابزار جدید اذیت و ساکت کنند.

به گفته اف‌بی‌آی، این کشورها با استخدام خبرچینان خصوصی، مخالفان و منتقدان شان را زیر نظر می‌گیرند.

یکی از مقامات اف‌بی‌آی گفت: «بسیاری از این‌ها تاکتیک‌‌های جدیدی هستند و ما در بررسی‌های قبلی، چنین عملکردی را از چین و ایران در خاک امریکا ندیده‌ایم.» وی افزود که اف‌بی‌آی امیدوار است تا بتواند راجع به این مسئله به وکیلان خصوصی و حکومت‌های محلی هشدار و آگاهی بدهد.

اف‌بی‌آی گفت که طرح سرکوب مخالفان در خاک امریکا چند‌وجهی است و گاهی هدف از این کار «تاثیرگذاری بر تصمیمات و سیاست‌های ایالات متحده» با تاکتیک‌های بد است.

ماموران امریکایی دو روز قبل دو تن از ساکنان نیویارک را به اتهام اداره یک «ایستگاه پولیس مخفی» در محله چینی‌ها در منهتن دستگیر کردند.

لو جیان ۶۱ ساله و چن جین‌پنگ ۵۹ ساله در سال ۲۰۱۸ تلاش کردند تا یک فرد چینی حامی دموکراسی را که از کشورش فرار کرده، متقاعد کنند که به چین باز گردد. همچنین، در سال ۲۰۲۲ دو فرد متهم از طرف حکومت چین وظیفه گرفتند تا یک شهروند فراری چین را که در کالیفرنیا زندگی می‌کرد، پیدا کنند.

سیف‌گارد دیفندرز، یک سازمان حقوق بشر مستقر در اروپا، در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ده‌ها «ماموریت پولیس» چین در شهرهای بزرگ جهان، از جمله نیویارک و لس آنجلس، فعالیت دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل