تجارت

افتتاح نمایشگاه مشترک افغان – قزاق در قزاقستان

Published

on

(Last Updated On: اسد ۱۱, ۱۴۰۲)

همزمان با سفر هیئت مختلط حکومتی و سکتور خصوصی افغانستان به قزاقستان، نمایشگاه مشترک افغان – قزاق در شهر آستانه گشایش یافته است.

در این نمایشگاه که برای سه روز برگزار می‌شود، ۳۵۰ شرکت افغان از داخل و خارج افغانستان محصولات صنعتی، زراعتی و معادن افغانستان را در هفتاد غرفه به نمایش می‌گذارند.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفت که گسترش روابط تجارتی میان دو کشور می‌تواند منجر به بهبود وضعیت اقتصادی دو کشور شود.

آقای عزیزی گفت: «امروز فرصت خوبی ایجاد شده است تا شرکت‌ها از صنایع مختلف با هم درباره موضوعات مختلفی مانند تبادل کالاها و خدمات، ارایه پیشنهادات تجارتی، اشتراک تجربیات و دانش و حتی امضای قراردادهای همکاری و تجارتی مذاکره کنیم.»

از سوی دیگر، خیرالدین مایل، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری گفت: «فرصت‌های خوب سرمایه گذاری در افغانستان در بخش‌های مختلف، سهولت‌ها در بخش‌های بانکداری در افغانستان، مارکیت خوب برای صادرات افغانستان بالخصوص میوه خشک و تازه افغانستان در قزاقستان ایجاد شده است. این کنفرانس مدت سه روز دیگر هم ادامه دارد.»

بر اساس آمار ها در حال حاضر مبادلات تجاری میان افغانستان و قزاقستان در سال به دو میلیارد دالر می‌رسد و هرگاه روابط تجاری بین دو کشور بیشتر شود این رقم به سه میلیارد دالر خواهد رسید.

شرکت‌های افغانی که در این نمایشگاه شرکت کرده اند ابراز امیدواری می‌کنند که بتوانند توجه سرمایه گذاران خارجی را به تولیدات افغانی جلب کنند و پای آنان را برای سرمایه گذاری در افغانستان بکشانند.

Trending

خروج از نسخه موبایل