پیشرفت و ترقی در افغانستان

افراد و نهاد هاى زورمند سد راه ى برنامه های ښاروالى كابل اند- نوانديش

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

ښاروال کابل میگوید:

شماری از افراد و نهاد هاى زورمند تلاش می کنند که با قانون شکنی و حرکت های غیر قانونی، سد راه برنامه های این نهاد شوند.

وی که در دومین سیمنار( میلاد کابل) روز چهار شنبه ۶ميزان سخن می گفت، یکبار دیگر بر آوردن تغییر در سیمای شهر کابل تاکید کرد.

هدف از برگزاری  سیمنارعلمی و تحقیقی میلاد کابل، نهادینه شدن فرهنگ شهر نشینی و آگاهی دادن از تمدن و عظمت گذشته ی شهر کابل به آنانی می باشد که در این شهر زنده گی اختیار کرده اند.

مراسم دومین سیمنارعلمی و تحقیقی( میلاد کابل) به ابتکار ښاروالی کابل آغاز گرړديده كه يك کمیسیون متشکل از ښاروالی، استادان پوهتنون کابل، برخی از دانشمندان، اکادمی علوم افغانستان و وزارت های داخله و اطلاعات و فرهنگ این سیمینار را رهبری میکند وهدف اصلی این سیمنار که در دومین  سال خود قرار دارد معرفی گذشته ی تاریخی، تمدن پیشین شهرنشینی، عظمت و افتخارات این شهر است که از دوره های قبل افتخار پایتخت بودن افغانستان را داشته و محل تحول و دگرگونی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به ویژه در دوصد سال اخیر بوده است.

مقالات علمی، تحقیقی  و دیگر روش های  نوشتاری که به آگاهی مردم رسانیده می شود یکی از گزینه های بهتر برای تشویق و گسترش فرهنگ شهرنشینی انتخاب شده است.

ښاروال کابل محمد یونس نواندیش میگوید:

به هدف داشتن یک پایتخت زیبا با وجود همه چالش ها مصمم است تا در شهرکابل تغییراتی را بوجود آورند.

ده سال قبل شهر کابل در پهلوی ده ها مشکل دیگر از سیمایی نا مناسبی برخوردار بود که حتا با مراکز برخی ولایت ها تفاوت چندانی نداشت، اما یک چیز نباید فراموش شود که اکثر این ساختمان ها و بلند منزل ها که بیشترشان شامل، هوتل، رستورانت، شرکت های تجارتی و ساختمانی می باشد مربوط به سرمایه های شخصی است نه پول های دولتی، با این پیشرفت اندک در کابل نفوس این شهر نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است که به گفته ښاروالی کابل طی هفت سال گذشته چهار میلیون نفوس از ولایت ها با داشتن فرهنگ های مختلف بر باشنده گان قبلی این شهر افزوده شده است.

محمد یونس نواندیش ښاروال کابل ميگويد:

باشنده گان پایتخت می دانند که بدون همکاری آنان هیچ نهاد و اداره قادرنخواهد بود تا در داشتن یک شهرپاک و زیبا موثر واقع شود ،بناء توقوع همه نهاد ها از شهریان کابل این است تا مکلفیت دینی واخلاقی شان را درقبال محیط زیست شان به درستی ادا کنند

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Trending

خروج از نسخه موبایل