اخبار ساحوی

افزایش آمار طلاق در کابل

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

محکمه خانوادگی در کابل می گوید که آمار طلاق در این شهر در مقایسه به سال گذشته افزایش یافته است.

رحیمه رضایی رییس محکمه خانوادگی در کابل گفت که آمار طلاق در سال گذشته به 105 مورد می رسید، در حالیکه این رقم در 9 ماه امسال به 106 مورد رسیده است.

خانم رضایی می گوید که دلیل افزایش آمار طلاق آگاهی زنان نسبت به حقوق شان است. به گفته او زمانیکه زنان مورد خشونت شوهران شان قرار می گیرند و می دانند که نمی توانند زندگی مشترک را به گونه مسالمت آمیز ادامه دهند، به طلاق که یک راه قانونی است رو می آورند.

اما برخی از عالمان دینی نسبت به افزایش آمار طلاق در جامعه ابراز نگرانی کرده می گویند که این موضوع باعث گسترش جرایم و فساد اجتماعی در جامعه می گردد.

مولوی محمد خالق ضمیریار استاد دانشگاه با نگاه بد بینانه به این مسئله اظهار داشت که طلاق هر چند در اسلام حلال است، اما بد ترین حلال خوانده شده است.

در عین حال کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و برخی از چهره های مدافع حقوق زنان نیز نسبت به افزایش آمار طلاق در کشور ابراز نگرانی می کنند.

آنان به چالش های پس از طلاق برای زنان افغان اشاره می کنند و می گویند که زنان طلاق شده با انواع چالش ها در جامعه افغانی رو به رو می باشند.

تاکنون آمار طلاق در افغانستان در مقایسه با کشورهای اسلامی و  منطقه در پایین ترین سطح آن قرار داشته، اما روند رو به افزایش آمار طلاق مسئله جدیدی است که در جامعه افغانی رخ می نمایاند.

Trending

خروج از نسخه موبایل