تجارت

افزایش درآمد شرکت تنسنت به دلیل تقاضای بالای بازی های ویدیویی

Published

on

(Last Updated On: اسد ۲۲, ۱۳۹۹)

تنسنت، شرکت بزرگ تولید بازی های ویدیویی و برنامه های اجتماعی چین اعلام کرده است که درآمد های ربع دوم این شرکت ۳۷ درصد افزایش یافته است.

این افزایش در ارقام درآمد های تنسنت، بالاتر از رقم پیشبینی شده در بازار است. تنسنت افزایش درآمد هایش را مدیون شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن اکثر مردم دانسته است.

درآمد های بازی های آنلاین که یک سوم فروش مجموعی این شرکت را شکل میدهد، در این ربع ۴۰ درصد رشد کرده است. از دلایل عمده ی این افزایش میتوان به بازی هایی مثل «Peacekeeper Elite» و «Honour of Kings» اشاره کرد. پررنگ شدن این بازی ها کارزار بازی های کمپیوتری را تحت الشعاع قرار داده است.

درآمد های شبکه های اجتماعی مثل «fintech»، خدمات تجارتی و تبلیغات اجتماعی هم تقریبا ۳۰ درصد رشد داشته است.

با این حال، درآمدهای تبلیغاتی رسانه ای در نتیجه تقاضای ضعیف تبلیغات برند در میان فضای کاری چالش برانگیز ۲۵٪ کاهش یافت و تولید و انتشار مطالب به تاخیر افتاد.

بزرگترین شرکت بازی های ویدیویی در جهان، ۳۳.۱ میلیارد یوان (۴.۸ میلیارد دالر) سود برای سه ماه تا ماه جون داشته است. بر اساس معلومات از «Refinitiv»، درآمد های این شرکت بیشتر از پیش بینی میانگین تحلیلگران (۲۷.۵۶) میلیارد یوان بوده است.

رشد ۲۹ درصدی این شرکت به ۱۱۴.۸۸ میلیارد یوان رسید بیشتر از پیشبینی های بازار که ۱۱۲.۷۶ میلیارد یوان بوده است.

این داده ها چند روز بعد از آن آمد که ایالات متحده امریکا اعلام کرد که این کشور برنامه «Wechat-related transactions» را در این کشور مسدود خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل