خبرهای تازه

افزایش فشار آمریکا بر پاکستان برای اقدام علیه دهشت افگنی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

فشار دولت امریکا بر پاکستان افزایش یافته تا این کشور در برابر دهشت افگنی در خاک اش اقدام فوری انجام دهد.

رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا پاکستان را ریا کار ترین کشور و حامی شبکه حقانی عنوان می کند.

مرگ ملا اختر منصور رهبر طالبان پس از ملا عمر، به نظر می رسد که فضا را بر اسلام آباد بیشتر از پیش قید ساخته است و کاسه صبر متحدان آنرا نیز لبریز کرده است.

رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا هرچند مرگ منصور را یک پیروزی در مبارزه علیه دهشت افگنی خوانده است، اما پاکستان را دو رو و حامی شبکه حقانی می نامد.

باب کارکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا میگوید، “من نمیخواهم که دیگر پول مالیه دهندگان امریکایی به پاکستان برود. پاکستان ریاکار ترین کشور بوده که ما برای یک مدت طولانی با آن تعامل داشته ایم. آنها از شبکه حقانی حمایت می کنند که بی ثبات کننده ترین عنصر در افغانستان است.”

از شنبه هفته گذشته زمانی که منصور در یک حمله هوایی امریکا در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد، مقام ها و قانونگذاران امریکایی بگونه مکرر از پاکستان خواسته اند که علیه شبه نظامیانی که در پاکستان مخفی شده اند، اقدام فوری کند.

مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا میگوید، “ما یقیناً به همکاری نزدیک با افغانها و افغانستان ادامه می دهیم، اما همچنان از پاکستان خواهیم که به دنبال دهشت افگنان به ویژه رهبری طالبان برود و این همکاری ادامه دارد.”

از سوی هم وزارت دفاع امریکا در کنار اعلام حمایت از نیروهای افغان، می گوید که مسولانه ترین راه برای طالبان در پیش گرفتن مسیر صلح با دولت افغانستان است.

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع امریکا میگوید، “انتخاب مسیر صلح کار مسوولانه و عاقلانه برای رهبری طالبان است، بخاطریکه نیروهای افغان با حمایت امریکا و همکاران ما به بهبود مهارت ها و قابلیت های شان ادامه می دهند.”

همزمان با این،مقام ها نظامی بریتانیا در مورد فرستادن بیشتر از صد سرباز دیگر به افغانستان و تمدید یک ساله ماموریت آموزشی چهارصد و پنجاه سرباز کنونی این کشور رایزنی دارند.

به نوشته رسانه های بریتانیایی این تصامیم توسط دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در نشست سران کشورعضو ناتو در وارسا در ماه جولای اعلام شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل