اخبار ساحوی

افزایش نگرانی ها از گسترش بیماری کانگو در غزنی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شیوع بیماری کانگو در غزنی باشندگان این ولایت به ویژه کسانیکه با خرید، فروش و نگهداری مواشی سر و کار دارند را شدیدا نگران ساخته و تا حال مرگ ۲ تن به اثر این بیماری از سوی صحت عامه غزنی تایید شده است.

کسانی که در غزنی به خرید، فروش و نگهداری مواشی سروکار دارند، از افزایش بیماری کانگو در این ولایت سخت نگران اند و می گویند، تا کنون هیچ ارگانی برای بررسی و نظارت در این ساحه از سوی دولت نیامده است.

باز محمد همت، رییس شفاخانه ملکی غزنی می گوید، این بیماری بسیارخطرناک و کشنده است و علایم آن تب شدید و خونریزی در زیر جلد است، که قابل مداوا نمی باشد.

وی همچنان می گوید، ۲ تن که بیماری کانگو نزد شان تشخیص شد، به کابل برای مداوا رفتند که در آن جا جان دادند و یکی دیگرشان بیمار است.

از سوی هم شماری از باشنده گان درساحه گنج غزنی از عدم نظافت در این ساحه شاکی اند.

نصرالله مالک، مالک یکی از مکانهای که مواشی در آنجا نگهداری می شود می پذیرد که حیوانات که به بیماری مبتلا می شوند و از حرکت باز می مانند، در همان جا ذبح می شوند.

اما داکتر لطف الله، مسوول بخش صحت حیوانی زراعت غزنی با تایید این مشکلات می گوید، به سبب چالش های امنیتی و نبود هماهنگی با ارگانهای مربوطه نمی توانند برای معاینه مواشی در آن ساحه بروند.

با این همه، شماری از قصابان شهرغزنی دولت را به بی توجهی به این معضل متهم می کنند و آنان از دولت می خواهند تا برای حل این مشکل اقدام جدی کنند.

مسوولان صحت عامه در غزنی بیماری کانگو را ساری و غیرقابل درمان دانسته، شهروندان این ولایت را به مراقبت های جدی بهداشتی توصیه می کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل