صحت

افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۷, ۱۴۰۰)

 

مقام ها در وزارت صحت عامه می گویند که دریک هفته ای پسین حدود ۸۰۰ تن به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

این وزارت از افزایش دوباره مبتلایان به ویروس کرونا ابراز نگرانی می کند ومیگوید که ولایت های کابل ؛ کاپیسا، ومیدان وردک بلند ترین آمار را دارند.

جاوید سخنگوی صحت عامه دراین رابطه می گوید: “ما برای پیشگیری، شفاخانه های دولتی را هم آماده می‌سازیم و این ویروس(اومیکرون)  تلفات کمتر نسبت به انواع دیگر این ویروس دارد.  وزارت اقدامات پیشگیرانه را روی دست دارد که در بخش آخر آن قرنطین است.”

اما مسوولان در شفاخانه افغان جاپان می گویند که وضعیت نسبت به گذشته نگران کننده به نظر میرسد زیرا به گفته آنان نسبت نبود کیت های تشخصیه، اکسیجن و دیگر تجهیزات نمی توانند که مریضان بیشتر در این شفاخانه بستری و به آنان رسیده گی نمایند.

حشمت فیضی مسوول مراقبت های جدی در شفاخانه افغان جاپان می گوید: “در این روزها واقعات بسیار شده که ما حمایت مالی نداریم و از دنیا میخواهیم کمک کنند و اگر کمک نشود ما نمی توانیم به این خدمات خود ادامه دهیم.”

با این حال مریض داران نیز در این شفاخانه از عرضه خدمات پایین شکایت دارند

غلام دستگیر یک تن از مریض داران می گوید: “ما اینجا آمده ایم داکتران است، دوا را از بیرون میخریم و باید دولت ما را کمک کند “

این درحالی است که سازمان های بین المللی صحی کمک های خود را در بخش تداوی بیماران کوید ۱۹ در افغانستان قطع کرده اند. اما به تازه گی شماری از نهاد های جهانی تعهد کرده اند که کمک های شانرا به شفاخانه های کوید ۱۹ از سر بگیرند.

Trending

خروج از نسخه موبایل