تجارت

افغانستان تا سه ماه دیگر رسماً عضو سازمان جهانی تجارت میشود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت تجارت و صنایع توافقنامه ی را برای عضویت افغانستان در سازمان تجارت جهانی امضا کرده است.

افغانستان از سال 2011 رسماً گفتگو ها در مورد عضویتش در سازمان تجارتی جهانی را آغاز کرده و تا کنون با پنج کشور منجمله با کمیشنر تجاری اتحادیه اروپا نیز توافقنامه ی را برای عضویت در این سازمان امضا کرده است.

به گفته مسافر قوقندی سخنگوی این وزارت، امضای این قرار داد گام مهمی برای نزدیکی افغانستان به عضویت سازمان جهانی تجارت است و این وزارت 21 راهکار برای عضویت در سازمان تجارت جهانی آماده شده است.

مسوولان در وزارت تجارت ابراز امید واری می کند که تا سه ماه دیگر افغانستان رسماً عضو سازمان جهانی تجارت خواهد شد.

به گفته آقای قوقندی، افغانستان با امضای توافقنامه با اتحادیه اروپا، یک گام مهمی را برای عضویت  در سازمان تجارت جهانی برداشت.

با این حال اتحادیه اورپا نیز ابراز امید واری کرده  که با قبول شدن افغانستان در سازمان جهانی تجارت نقش عمده را در انکشاف اقتصادی افغانستان ایفا میکند.

در متن اعلامیه اتحادیه اروپا نوشته شده که “شمولیت افغانستان در سازمان تجارت جهانی، نقش عمده را در روند بازسازی و انکشاف اقتصادی این کشور بازی نموده و یک نقش کلیدی را برای ثبات دوامدار اقتصادی افغانستان بازی خواهد کرد”.

اگر افغانستان عضو اتحادیه جهانی تجارت شود پس از تاجکستان دومین کشور در منطقه خواهد بود که عضو سازمان جهانی تجارت می شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل