تجارت

افغانستان در سال ۲۰۲۰ به ارزش بیش از ۱۹ میلیون دالر زعفران به هند صادر کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۹, ۱۴۰۰)

افغانستان در سال ۲۰۲۰ میلادی به ارزش ۱۹.۰۸ میلیون دالر زعفران به کشور هند صادر کرده است که این میزان در سال ۲۰۱۹ به ۱۷.۳۸ میلیون دالر میرسید.

اتاق تجارت افغانستان مقیم هند با همکاری اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا (USAID)، اداره انکشاف قوانین تجارت ایالات متحده امریکا (CLDP) و اتاق تجارت بین‌الملللی هند (ICIB) میزبان کنفرانس تحت نام گسترش کشت و تجارت زعفران در افغانستان، بودند.

مسوولان وزارت تجارت و صنایع افغانستان میگوید که میزان صادرات زعفران کشور به هند طی پنج سال گذشته هشتاد درصد افزایش یافته است.

داکتر تینا دولی جونس، رییس اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا برای افغانستان در این برنامه گفته است که:” این اداره به همکاری وزارت تجارت و وزارت زراعت ایالات متحده، با بخش خصوصی و شرکت‌های سهامی افغانستان و هند در زمینه افزایش تولید، کاهش مصارف تجاری و بازاریابی زعفران کمک میکند.”

خانم جونس افزوده است که:” ما با هم کار خواهیم کرد تا روش‌های موثر کشت زعفران را برای دهاقین افغان آموزش دهیم تا آنها محصول با کیفیت و صحی را به بازار عرضه نمایند.”

این درحالی است که در این کنفرانس بیش از صد تن به شمول تاجران هندی و افغانی اشتراک داشتند که هدف از برگزاری آن، گسترش تجارت زعفران افغانستان به هند میباشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل