اخبار ساحوی

افغانستان دفترطالبان را در ترکیه یا عربستان سعودی بازگشایی خواهد کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت خارجه افغانستان میگوید: آماده است شرایط گفتگو با طالبان را در داخل افغانستان مساعد کند، اما اگر طالبان حاضر به گفتگو در داخل کشور نشود عربستان سعودی و یا ترکیه محلی مناسبی برای بازگشایی دفتر طالبان خواهد بود.

پس بسته شدن دفتر قطر اکنون صدا های از بازگشایی دفتر طالبان در کشور دیگری بیان میشود. در حال حاضر، ظاهرآ طالبان آمادگی برای بازگشایی دفتر و گفتگو با حکومت افغانستان نیستند، اما وزارت خارجه افغانستان میگوید: حکومت افغانستان در مشوره با شورای صلح آماده است تا شرایط مذاکره با طالبان را در ترکیه، عربستان سعودی و یا افغانستان مساعد سازند.

جانان موسی زی سخنگوی وزارت امورخارجه گفت:” دولت افغانستان آماده است تا یکی از دفتر طالبان در کشور های اسلامی منطقه که ترجیعاً عربستان سعودی ویا هم ترکیه باشد ایجاد کشود تا باشد نماینده های باصلاحیت طالبان با نماینده های شورای عالی صلح تماس برقرار کنند و زمینه مذاکرات مستقیم بین دو طرف مهیا شود”.

وزارت خارجه افغانستان همچنان بر نقش پاکستان در حاضر کردن طالبان به میز مذاکره تاکید کرده میگوید: حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان در آینده نزدیک به پاکستان خواهد رفت تا پاکستان را متقاعد به همکاری در روند صلح بسازد.

جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “یکی از اجزای اساسی و اجندای سفر رییس جمهور کرزی به پاکستان به دلیل تلاش های صلح خواهد بود. زیرا رهبری طالبان در پاکستان است و پاکستان بسیار یک نقش کلیدی را در حمایت از تلاش های پروسه صلح در افغانستان دارد”.

این در حالیست که رییس جمهوری افغانستان در سخنرانی روز عید بار دیگر از طالبان خواست تا با حکومت افغانستان در کابل روی میز مذاکره حاضر شوند.

Trending

خروج از نسخه موبایل