خبرهای تازه

حکومت فردا نشست مشترک را با متحدان جهانی اش برگزار می کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

حکومت افغانستان برای جلب کمک های چند کشور کمک کننده در نشست بروکسل تعهدات سنگینی را داده بود، کنون زمان آن رسیده است که برای آن تعهد ها به جامعه جهانی پاسخ بدهد.

حکومت افغانستان روز یک شنبه نشست مشترک را با متحدانش جهانی اش برگزار می کند.

 وزارت مالیه می گوید: تعهدات رهبران حکومت وحدت ملی در این نشست بررسی خواهد شد.

محور اصل این برنامه چگونگی راهبرد مبارزه با فساد اداری، اصلاحات انتخاباتی، میثاق شهروندی و توانا سازی زنان در بستر های سیاسی است.

حکومت فردا می گوید: که از وعده ها کدامش را عملی کرده است.

اجمل حمید عبدالرحیم زی، سخنگوی وزارت مالیه گفت: “در بلجیم حکومت افغانستان با جامعه جهانی بالای بعضی از تعهدات موافقت کردند که این تعهدات یک مقدارش به حکومت افغانستان ارتباط می گیرد و یک تعداد از آن به جامعه جهانی”.

آقای عبدالرحیم زی در پیوند به هدف این نشست می گوید: که پاسخ گوی دوطرف در این اصل مسله رسیدگی به چالش های مهم افغانستان است.

اجمل حمید عبدالرحیم زی، سخنگوی وزارت مالیه افزود: ” این بورد نظارت و انسجام که در سال ۲۰۰۶ ایجاد شده است هدفش این است که به شکل دوام دار حکومت افغانستان با جامعه جهانی نشست های دوام دار داشته باشد تا در قسمت هماهنگی بیشتر و حساب دهی متاقبل باهم مشترکا کار کند.”

در بلجیم  نزدیک به ۷۰  کشور و ۲۰ نهاد بین‌المللی تعهد کردند که تا چهار سال آینده به افغانستان کمک مالی می‌کنند. و این کمک ها بالغ بر ۱۵ میلیارد دالر تا سال ۲۰۲۰  بوده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل