خبرهای تازه

افغانستان هر نوع رابطه دیپلوماتیک با طالبان را محکوم می کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کاخ ریاست جمهوری در مورد افزایش تماس های دیپلوماتیک روسیه با طالبان میگوید، این چنین روابط از سوی افغانستان محکوم می شود.

در همین حال مقام های امنیتی می گویند، هیچ کشوری نمی تواند با دشمنان افغانستان روابطی مثبت تامین کند.

گفته میشود، دولت روسیه به دلیل جلوگیری از پیشروی های داعش در آسیای مرکزی روابطش را باطالبان بیشتر ساخته است، و در عین حال می خواهد نفوذش را در افغانستان زیادتر سازد.

دوست و دشمن دولت افغانستان برای متوقف ساختن داعش روابط دیپلوماتیک دارند.

برخی رسانه های غربی از بیشتر شدن روابط مسکو با طالبان گزارش هایی منتشر کرده اند، که این روابط سبب ناراحتی دولت افغانستان شده است.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رییس جمهور می گوید: “حکومت افغانستان از کشور های همسایه می خواهد، که در روابطش نگاه دولت محور با افغانستان را داشته باشد، هر نگاه سیاسی دیگر از دید حکومت افغانستان محکوم است”.

فرستاده ویژه پوتین در امور افغانستان روابط دیپلوماتیک کشورش را با مخالفان مسلح دولت افغانستان تایید می کند.

ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان می گوید: “مسکو و طالبان راه های برای مبادله اطلاعات دارند، علایق و اهداف طالبان علیه داعش با روسیه یکسان است، گروه داعش سال قبل به عنوان یک رقیب عمده طالبان در مناطق شرقی افغانستان، ظهور کرد وما با طالبان یکجا علیه داعش مبارزه می کنیم”.

نهاد های امنیتی کشور از هم پیمانان افغانستان می خواهند، که با دشمنان دولت هیچ وقت همکار نشوند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید: “هر دولت یا مقامی که با گروه طالبان ارتباط دیپلماتیک می گیرد، دولت افغانستان و نیروهای امنیتی اجازه آن را نمی دهد”.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله می گوید: “افغانستان به هیچ کشوری اجازه نمی دهد، که در برابرش با دشمنان که امروز علیه این کشور قرار دارند، همکار شود یا با هر گروه دیگری مبارزه کند”.

این در حالیست، که روسیه دومین تمرینات بزرگ نظامی خود را طی چند ماه اخیر در تاجکستان و در امتداد مرز با افغانستان انجام داده است، و آن را بخشی از آموزش های ضد دهشت افگنی وماموریت مبارزه علیه داعش عنوان کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل