اخبار ساحوی

افغانها باید برای کاهش ناامنی همدست شوند- عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس اجرائیه حکومت توطئه ها در برابر مجاهدین و متهم کردن آنان به نسل کشی را انتقاد کرده میگوید که، ادامه پیکار نظامیان افغان در برابر طالبان به معنا لذت بردن از جنگ نیست.

وی روز پنجشنبه در پنجمین سالروز کشته شدن عبدالرحمان سیدخیلی فرمانده پیشین پولیس کندزگفت، امروز افغانستان به نجات دادن ضرورت دارد دشمنان افغانستان هیچ رحمی به مردم نداشته صدای صلح ما را هم رد کردند.

به گفته وی افغانستان را باید نجات دهیم و افغانها باید برای کاهش ناامنی همدست شوند.

عمر داود زی وزیر داخله حکومت حامد کرزی از کارکرد حکومت وحدت ملی انتقاد کرده میگوید، در صورت نبود حکومت کنونی شورای هراست و ثبات افغانستان بدیل ان خواهد بود.

آقای داوود زی بر پایان امیتاز دهی به پاکستان در روند صلح تاکید کرده میگوید، حکومت باید تلاش های رسیدن به صلح از راه پاکستان را متوقف سازد.

عمر داوود زی وزیر پیشین داخله می گوید، از راه پاکستان به صلح نمی رسیم و باید رویکرد دیگر روی دست گرفته شود.

بگفته وی، پاکستان مقاصد دارد نشست چهار جانبه نیز به بن بست رسیده.

نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب از پراگندگی در میان مجاهدین انتقاد میکند.

به باور وی، گروه های مجاهدین باید مردم را بسیج ساخته و فصل تازه ی مقاومت در برابر تروریزم بین المللی را اغاز کنند.

احمد ضیا مسعود معتقد است که، جامعه جهانی و شورای عالی صلح باید گروه های جهادی را یک طرف قضیه مذاکره بدانند.

احمد ضیا مسعود نماینده ویژه رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب می گوید، مجاهدین باید منسجم شوند و در کنار بسیج مردم مرحله جدید از مقاومت را پایه ریزی کنند. جامعه جهانی نیز باید مجاهدین را به عنوان یک طرف قضیه صلح در نظر بگیرند.

عمر داوود زی وزیر داخله پیشین می گوید که، گروه طالبان از راه نظامی نابود نشده و باید راه حل سیاسی به بحران افغانستان جستجو گردد وی که حملات راکتی پاکستان در بخش های مرزی افغانستان را انتقاد میکند میگوید این کشور در فصل پیشرو جنگ گروه بزرگی از افراد انتحاری را برای نشانه گرفتن چهره های با نفوذ و سران قومی به افغانستان میفرستد.

گزارشگر: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل