اخبار ساحوی

اقدامات حکومت افغانستان برای رسیده گی به بی جا شده گان ولایت کندز

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

هئیت مشترک سازمان ملل متحد و حکومت برای رسیده گی به چالش های بی جا شده گان کندز به این ولایت رفته است .

معاون سخنگوی رئیس جمهور می گوید که شمار بی جا شده گان به بیست و یک هزار خانواده تخمین شده و به زودی برای آنان کمک های غذایی و غیر غذایی صورت خواهد گرفت.

ازسویی دیگر معاون سخنگوی رئیس جمهور میافزاید که برنامه های صد روزه والیان به ریاست جمهوری رسیده و طرح های والیان برای ایجاد تغییرات مثبت درولایت ها زیر بررسی قرار دارد.

برای رسیده گی و کمک به بی جا شده گان درولایت کندز، یک هئیت مشترک حکومت و سازمان ملل متحد روز یک شنبه به ولایت کندز رسیده اند، تا به نیاز های اولیه این بی جا شده گان رسیده گی به موقع صورت گیرد.

معاون سخنگوی رئیس جمهور می گوید آمار بی جاشده گان کندز بیست و یک هزار خانواده تخمین شده که بیشتر آنان درولایت های شمال شرق رفته بودند.

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی رئیس جمهور میگوید ” هئیت مشترک سازمان ملل متحد و مسوولان حکومت به کندز رسیده اند و بررسی های شان را سریع انجام می دهند تا به بی جاشده گان رسیده گی زود هنگام صورت گیرد و امار ها نشان میدهد که شمار بی جا شده گان درکندز به بیست ویک هزار خانواده میرسد.”

ازسویی هم معاون سخنگوی رئیس جمهور میافزاید که برنامه های صد روزه والیان به ریاست جمهوری رسیده و زیر بررسی رئیس جمهور قرار دارد.

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی رئیس جمهور میگوید” روز جمعه طرح سی و چهار ولایت به ریاست جمهوری رسیده و کار عملی بالای این طرح ها ازسوی رئیس جمهور آغاز شده و رئیس جمهور گفتگو های نیز با شماری والیان برای بهبود درولایت ها داشته است و نشست های دوامدار با والیان صورت می گیرد.”

ازسویی هم رئیس جمهورغنی دستور داده است تا یک برسی در سراسر کشور برای آمار دقیق نظامیان افغان به دست آید زیرا گفته میشود که در شماری از ولایت ها نظامیان خیالی وجود دارد و مصارف آنان به ازسوی برخی افراد به جیب زده میشود.

  گزارش از رفیع صدیقی 

Trending

خروج از نسخه موبایل