اخبار ساحوی

اقدامات عملی در برابر هراس افگنی به نفع پاکستان و افغانستان اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رييس جمهور افغانستان در نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و ترکیه امیدوار گرديده كه  در مبارزه با تروریزم با پاکستان به نتیجه ميرسد.

همزمان با این رییس جمهور پاکستان میگوید:

اسلام آباد اوضاع را درک میکند و درتلاش با ترکیه پیش خواهند رفت.

رییس جمهورترکیه در این حال به کارمشترک افغانستان و پاکستان درحل اوضاع منطقه تاکید دارد.

بر داشتن گام های عملی در برابر هراس افگنی و حاضر کردن طالبان به میز گفتگو از مسایل عمده این نشست گفته شده است.

موجودیت پناه گاه های امن تروریستان در خاک پاکستان و سازمان دهی حملات تخریبی از این زیستگاه ها یکی از نگرانی های عمده دولت افغانستان درچند سال گذشته بوده است. که پایان آن نیاز به همکاری های عملی پاکستان دانسته شده است.

سازماندهی حمله به جان رییس استخبارات افغانستان و رییس پیشین شورای عالی صلح از کویته از اتهاماتی است که بر پاکستان پیوند داده شده و رییس جمهور افغانستان حامد کرزی از پاکستان خواستار روشن سازی این اتهامات است.

در هفتمین نشست سه جانبه سران افغانستان، پاکستان و ترکیه در انقره، بیشتر برعملی ساختن وعده ها در مورد مبارزه با هراس افگنی و تحرکات تخریبی آنان تاکید شد.

حامد کرزی رییس جمهورافغانستان در نشست انقره ابراز نمود كه:

ما راه های مختلفی را بخاطر عملی ساختن وعده های داده شده در گذشته و اقدامات عملی کنونی به منظور ایجاد اطمینان و اعتماد به سود پاکستان و افغانستان را مورد بحث قرار دادیم.

اسلام اباد در چند ماه اخیر راۀ سیاست نرم را با حکومت افغانستان در پیش گرفته که تعهد پاکستان در مبارزه با تروریزم از نشانه های آن دانسته میشود.

پیکار در برابر ترویزم موردیست که رییس جمهوری پاکستان بر آن اشاره میکند.

آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان گفت:

جهان می خواهد ما را کمک کند، اما نمی داند چطور؛ بناً ما مشوره ها را جدی گرفتیم، ما مشوره های ترکیه را همیشه جدی گرفته ایم و ما با این مشوره بدون در نظر داشت اینکه چه موانع بر سر راه ما میاید، پیش میرویم.

در این نشست خبری عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه گفت که هر دو جانب افغانستان و پاکستان یک بار دیگر بالای هم اعتبار کنند و هر سه کشور هدف دارند که مشترکاً بالای آن کار کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل