خبرهای تازه

اقدام هند علیه پاکستان مبنی بر «تلافی حمله کشمیر» گفتگوهای صلح افغانستان را متاثر خواهد ساخت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

پاکستان هشدار میدهد که اگر هند حمله بر نظامیان این کشور در کشمیر را تلافی کند، روند گفتگوهای افغانستان نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. 

زاهد نصرالله سفیر پاکستان در افغانستان امروز(سه‌شنبه، ۳۰ دلو) در یک نشست خبری گفت که مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت اگر هندوستان بخاطر حمله بمب گذاری در منطقه کشمیر علیه پاکستان به خشونت متوسل شود.

زاهد نصر الله خان سفیر پاکستان در کابل میگوید: “عمران خان همچنان گفته است که موضوع کشمیر باید از طریق گفتگو صلح آمیز حل شود تا بر مساله صلح افغانستان صدمه وارد نکند.”

وی در مورد دیدار طالبان با نخست وزیر کشور که قرار بود هفته روان انجام شود می گوید که از این مساله آگاه نیست اما وی از تلاش های کشورش برای مذاکرات بین الافغانی صلح سخن می‌زند.

 سفیر پاکستان در کابل ابراز میکند: “پاکستان تلاش های زیاد برای صلح افغانستان انجام می دهد اما این یک مسوولیت مشترک است همگی در قبال صلح مسوولیت دارند و ما دقیقا باور داریم که این گفتگوها باید بین الافغانی و به مالکیت و رهبریت افغان ها باشد.”

این در حالی است تنش ها میان دو کشور همسایه هستوی زمانی افزایش یافت که هفته گذشته کاروان نظامی هندوستان در کشمیر زیر حاکمیت این کشور مورد حمله انتحاری قرار گرفت که در نتیجه دست کم ۴۰ نظامی این کشور کشته شدند.

این حمله توسط شبه نظامیان موسوم به جیش محمد صورت گرفت و هند پاکستان را به حمایت از این گروه و دست داشتن در حمله بالای سربازان کشورش متهم کرد.  

در همین حال زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان همواره تاکید ورزیده که با توجه به ارتباطات پاکستان با طالبان نقش ارزنده ای داشته است.

قرار است که دور بعدی گفتگوها میان آقای خلیلزاد و نمایندگان طالبان به تاریخ ۲۵ام ماه روان میلادی در قطر برگزار شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل