اخبار ویژه

اقدام پاکستان برای تحریم گروه طالبان

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱, ۱۳۹۹)

پاکستان روز جمعه در تلاش برای بیرون شدن از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) ، تحریم هایی را علیه “هراس افگنان” و “گروه های مرتبط با هراس افگن” به‌شمول ملا عبدالغنی برادر رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر، اعمال کرد.

«ملا برادر» برای پایان دادن جنگ ۱۹ ساله افغانستان در ماه «فبروری» در دوحه یک توافق تاریخی صلح را با آمریکا امضا کرد.

براساس گزارش رسانه های پاکستانی، دولت همچنین حساب های بانکی و دارایی های متعلق به هراس افگنان در این کشور را ضبط کرده است. این تحریم ها همچنین شامل ممنوعیت سفر جهانی می‌باشد.

بر اساس گزارش «دان نیوز» پاکستان ۸۸ تن را تحریم کرده که در فهرست سیاه سازمان ملل متحد نیز بوده اند.

وزارت امور خارجه پاکستان در یک بیانیه گفته است: “این تحریم ها توسط پاکستان مطابق با قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل اجرا می شود و امیدواریم که سایر کشورها نیز این قطعنامه را دنبال کنند.”

این دستورالعمل‌ها در “اطلاعیه قانون” موجود است که وزارت امور خارجه این کشور در آغاز هفته در وب‌سایت خود منتشر کرده بود اما تا جمعه توجه مردم را جلب نکرد.

در این اطلاعیه توضیح داده شده است: “دولت فدرال خرسند است كه دستور تطبیق قطعنامه ۲۲۵۵ (۲۰۱۵ شورای امنیت) را دهد. به‌یژه اینكه اشخاص و نهادهای یاد شده … باید مطابق قطعنامه های بالا دارایی های شان ضبط، مسافرت شان ممنوع و تحریم تسهیلات شوند.”

این اطلاعیه قبل از نشست مهم «FATF» آمده است تا پیشرفت پاکستان در مبارزه با جنایاتی مانند پولشویی و تامین مالی هراس افگنی را ارزیابی کند.

پاکستان از مدت‌ها به این‌سو متهم به پناه دادن و حمایت از رهبران طالبان است. اما اسلام آباد همواره اتهامات را تکذیب کرده است.

در همین حال، پاکستان از ماه جون سال ۲۰۱۸ میلادی در فهرست خاکستری «FATF» قرار دارد و در ماه «فبروری» هشدار نهایی به وی نیز داده شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل