رویداد های اخیر

الیاس داعی خبرنگار رادیو آزادی در انفجار در هلمند جان باخت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۲, ۱۳۹۹)

مقام‌های محلی ولایت هلمند میگویند که الیاس داعی، خبرنگار رادیو آزادی امروز (پنج شنبه ۲۲عقرب) در نتیجۀ انفجار یک ماین مقناطیسی بر موترش در این ولایت، جان باخت.

به گفتهی مقام‌های این رویداد صبح امروز در مربوطات حوزۀ اول شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت، هنگامی رخ‍‌داد که یک ماین مقناطیسی  جاسازی شده در موتر الیاس انفجار کرد.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند گفته است که در این رویداد به شمول برادرش یک مرد و یک کودک نیز زخم برداشته است.

هیچ گروهی تاکنون مسؤولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان حمله بر جان داعی، خبرنگار رادیو آزادی را محکوم کرده است و گفته است که گروه‌های هراس‌افگن با چنین جنایات و حملات شنیع نمیتوانند آزادی بیان و صدای خبرنگاران را محدود کنند.

این درحالی است که در مدت چند روز، این دومین خبرنگار است که در نتیجۀ انفجار ماین‌های مقناطیسی در کشور جان میبازند.

درآغاز همین هفته یما سیاوش، گرداننده پیشین طلوع نیوز و دو همکارانش از بانک مرکزی در نتیجۀ انفجار ماین مقناطیسی که در موتر حامل شان جاسازی شده بود، در منطقه مکروریان چهار ناحیه نهم، هنگامی که بسوی محل کارشان میرفتند، جان باختند.

درهمین حال، سازمان ملل به تازه‌گی دریک اعلامیه از حملات بالای خبرنگاران در جهان به خصوص در کشورهایی درحال جنگ، ابراز نگرانی کرده است.

این سازمان طرف‌های درگیری و جامعه بین المللی را برای محافظت از خبرنگاران فراخوانده است و گفته است بگذارید که خبرنگاران و کارمندان رسانه‌یی به کارهای حرفه یی خود ادامه بدهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل