رویداد های اخیر

امارت اسلامی: ادامهٔ حملات رژیم صهیونیستی بر رفح فاجعه‌ای بزرگ دیگر ایجاد و بحران کنونی را عمیق‌تر خواهد کرد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۳, ۱۴۰۲)

وزارت امور خارجهٔ امارت اسلامی افغانستان روز دوشنبه (۲۳دلو) در خبرنامه‌ای گفته است که ادامهٔ حملات رژیم صهیونیستی بر شهرک رفح فاجعه‌ای بزرگ دیگر ایجاد و بحران کنونی را عمیق‌تر خواهد کرد.

به گفته وزارت خارجه پس از چهار ماه حملات وحشیانه بالای شمال و جنوب نوار غزهٔ فلسطین، روز گذشته متجاوزین صهیونیست حملات وحشیانه را بر شهرک رفح آغاز کردند که نزدیک به یک‌و‌نیم میلیون فلسطینی که بیشتر آنها کودک و زن بودند از ترس بمباران و جنگ در آن پناه جسته اند.

در خبرنامه آمده است که: «امارت اسلامی جنایات مداوم صهیونیست‌ها را با شدیدترین ‌الفاظ محکوم می‌کند و خواستار پایان عاجل آنها است.»

در خبرنامه امارت ‌اسلامی افغانستان از جهانیان و کشورهای مؤثر منطقه‌یی، کشورهای اسلامی و سازمان‌های مدعی حقوق بشر خواسته است تا جلو نسل‌کشی جاری در غزه و فلسطین اشغال‌شده را بگیرند و راه را برای حل اساسی این قضیه هموار کنند.

خبرنامه افزوده است که ادامهٔ نسل‌کشی در غزه، نظم حاکم بین‌المللی و ارزش‌های مدعی آن را با پرسش‌های جدی مواجه ساخته و این نسل‌کشی قرن، اعتبار ضعیف سازمان‌های بین‌المللی و کنوانسیون‌های بشردوستانه را بیشتر از بین خواهد برد. 

Trending

خروج از نسخه موبایل