رویداد های اخیر

امارت اسلامی از گزارش بانک جهانی استقبال کرد و خواستار تکمیل پروژه های ناتمام شد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۸, ۱۴۰۱)

امارت اسلامی ضمن استقبال از گزارش اخیر بانک جهانی درمورد وضعیت اقتصادی افغانستان، از این نهاد خواسته است تا کار پروژه های ناتمام اش را در این کشور تکمیل کند.

در گزارش بانک جهانی آمده است که قیمت مواد خوراکی و نفتی در افغانستان کاهش یافته، ارزش پول افغانی دربرابر اسعار خارجی ثابت باقی مانده، در صادرات افزایش قابل ملاحظه آمده، معاش کارمندان دولتی به وقت و زمان پرداخته شده و در میزان عواید ملی هم افزایش چشمگیری رونما گردیده است.

معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء با نشر اعلامیه‌ای روز شنبه (۸ دلو) گفته است که از تمامی «نکات مثبت و مبتنی بر واقعیت‌های عینی» گزارش بانک جهانی درمورد وضعیت اقتصادی افغانستان استقبال نموده و این اقدام را «تصویر روشن در توسعه واقعی و حرکت اقتصادی» افغانستان می‌داند.

در اعلامیه آمده است: «امارت اسلامی افغانستان باور دارد اگر محدودیت های موجود در سکتور بانکی از میان برداشته شود و سرمایه منجمد شده افغان‌ها آزاد گردد، وضعیت اقتصادی از این هم بهتر و به سوی تحکیم هرچه بیشتر گام‌های استواری بر خواهد داشت و مسوولیت جامعه جهانی در قبال افغانستان هم کاهش خواهد یافت.»

در اعلامیه همچنان از تمامی سازمان‌های جهانی خواسته شده تا درمورد افغانستان به جهان، از آن پیشرفت‌ها و انکشافات یادآوری کنند که به ویژه در بخش اقتصادی عملی گردیده است تا جهان در این بخش از حالت حقیقی افغانستان آگاه شود.

افزون بر این، از سازمان‌های جهانی خواسته شده تا در بخش تمویل پروژه های انکشافی با افغانستان همکاری نمایند تا اینکه میزان بیکاری کاهش یابد و اثرات مثبت بر وضعیت اقتصادی کشور داشته باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل