رویداد های اخیر

امارت اسلامی از گشایش مکاتب دخترانه درآینده نزدیک خبر داد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۶, ۱۴۰۱)

ذبیح‌‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید که مکاتب دخترانه به زودی بازگشایی می‌شود.

آقای مجاهد که روز گذشته (یک شنبه ۲۵ثور) با خبرنگاران در کابل صحبت می‌کرد گفت:” پیشرفت‌های خوبی در قسمت نشست علمای کشور در ارتباط به بازگشایی مکاتب دخترانه و دیگر مسایل بزرگ سیاسی صورت گرفته و در آینده نزدیک مکاتب دخترانه بازگشایی می‌شود.”

وی بیان داشت در این نشست سران اقوام و متنفذین کشور حضور خواهد داشت و اجندای آن بحث‌های کلان سیاسی امنیتی و مسایل مهم اجتماعی می‌باشد.

آقای مجاهد گفت:” مشوره‌های علما در قسمت بازگشایی مکاتب دخترانه جریان دارد پیشرفت‌های خواهد آمد عنقریب دروازه‌های مکاتب باز می‌گردد”.

این درحالی است که انس حقانی عضو ارشد امارت اسلامی اخیرأ گفته بود که جهت بازگشایی مکاتب دخترانه در کشور نشست علمای دین برگزار می‌شود.

با تسلط مجدد امارت اسلامی در افغانستان دروازه مکاتب متوسط و لیسه دخترانه در سراسر کشور ازسوی امارت اسلامی مسدود مانده است.

مسدود ماندن مکاتب متوسط و لیسه دخترانه در کشور با واکنش‌های تند ملی و بین‌المللی مواجه شده و جهانیان همواره از امارت اسلامی خواسته که دروازه مکاتب دخترانه را بازگشایی کنند.

مقام‌ها در وزارت معارف امارت اسلامی گفته اند که در چهارچوب اصول اسلامی در آینده نزدیک دروازه مکاتب دخترانه را بازگشایی می‌کنند.

شهروندان کشور هم انتظار دارند که امارت اسلامی نباید میلیون‌ها متعلم دختر را که از رفتن به مکتب محروم مانده است در انتظار نگهدارند.

بحث مکاتب دخترانه یکی از بحث‌های جنجالی در محافل سیاسی نیز بوده است و آگاهان باور دارند که باز شدن مکاتب دخترانه میتواند راه را برای تعامل جهان با امارت اسلامی نیز باز کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل