رویداد های اخیر

امارت اسلامی افغانستان میزبانی مذاکرات میان دولت پاکستان و طالبان پاکستانی در کابل را تایید کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۸, ۱۴۰۱)

امارت اسلامی افغانستان با میانجی‌گری میان حکومت پاکستان و تحریک طالبان پاکستانی، میزبان گفتگویی میان دو طرف در کابل بودند که درپی آن، دو طرف به آتش‌بس موقت توافق کردند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در رشته توئیتی تازه گفته که حکومت سرپرست این گروه، به تازه‌گی میزبان هیئت دولت پاکستان و نمایندگان طالبان پاکستانی در کابل بوده و با میانجی‌گیری میان این دو، دو طرف به پیشرفت‌هایی دست یافتند.

مجاهد نوشته که:” در این گفتگوها دو طرف به پیشرفت چشم‌گیر در موضوعات مرتبط دست یافتند و نیز روی آتش‌بس موقت توافق کردند.”

آقای مجاهد تاکید کرده که کابل با حسن نیت برای گفتگوهای موفق میان دو طرف درگیر، تلاش می‌کند و از دو طرف خواسته تا بامدارا و انعطاف‌پذیر باشند.

این درحالی است که روزگذشته شماری از رسانه ها گزارش کرده بودند که جنرال فیض حمید، رییس پیشین استخبارات پاکستان و برخی دیگری از مقام‌های نظامی پاکستان برای پی‌گیری مذاکرات صلح با تحریک طالبان پاکستانی به کابل آمده‌اند.

اما این خبر را را هیچ نهادی رسمی تایید نکرد.

در ماه‌های پسین و به ویژه پس از قدرت‌گیری امارت اسلامی در افغانستان، طالبان پاکستانی نیز با تاکید بر ادامه دادن راه امارت اسلامی افغانستان، به جنگ خود در برابر دولت پاکستان ادامه دادند و خواهان برپایی حکومت اسلامی در پاکستان شدند.

حالا رسانه‌های پاکستانی نیز گزارش داده‌اند که سخنگوی تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای که با خبرنگاران شریک کرده گفته که پس از این گفتگوها، آتش‌بس  ٣٠ روزه میان دو طرف عملی خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل