Connect with us

رویداد های اخیر

امارت اسلامی با افراد جان‌باخته در زمستان غم‌شریکی کرد و خواستاد تدابیر جدی برای جلوگیری از تلفات بیشتر شد

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۲۹, ۱۴۰۱)

امارت اسلامی افغانستان دریک اعلامیه تاثر عمیق خویش را در پیوند به جان باختن شماری از مردم در اثر سردی هوا شریک ساخته و به ادارات مسوول هدایت داده است تا به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر در زمستان از تمام امکانات استفاده صورت گیرد.

این درحالی است که وزارت مبارزه با حوادث طبیعی امارت اسلامی افغانستان از جان باختن دست‌کم ۷۰ تن در‌اثر سردی هوا در روزهای اخیر خبر داده است.

خبرگزاری الجزیره روز چهارشنبه (۲۸ جدی) به نقل از مسوولان این وزارت گزارش داده است که افزون بر تلفات جانی، بیش از ۷۰ هزار رأس مواشی نیز در‌اثر این سردی هوا تلف شده‌اند.

دراین اعلامیه آمده است که :« با تأثر فراوان اطلاع یافتیم که شماری از هموطنان ما در بعضی از ولایات از اثر سرمای شدید، جان های شانرا از دست داده اند.»

امارت اسلامی افغانستان مراتب تسلیت خویش را به خانواده‌ها و اقارب جان باخته‌گان شریک ساخته است.

درهمین حال، امارت اسلامی افغانستان به ادارات و مسؤولین مربوطه امارت اسلامی هدایت داده است تا با اقدامات لازم جلو تلفات بیشتر را بگیرند.

درخبرنامه آمده است که :«به ادارات و مسؤولین مربوطه امارت اسلامی هدایت داده می‌شود که آنچه در توان دارند به خانواده‌های آسیب دیده کمک نمایند و به منظور جلوگیری از تلفات بیشتر، از تمام امکانات شان استفاده کنند.»

به گفته مقام‌های امارت اسلامی طی دو هفته‌ گذشته در بیشتر ولایت‌ها دمای هوا «فوق‌العاده» سرد بوده‌ است، از جمله در ولایت غور در آخر هفته به منفی ۳۳ درجه رسیده است.

رویداد های اخیر

سومین نشست هماهنگی سازوکارهای کمک‌های بشردوستانه و بازسازی اقتصادی افغانستان در چین برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۳)

سومین نشست هماهنگی سازوکارهای کمک‌های بشردوستانه و بازسازی اقتصادی افغانستان میان مقام‌های دولت چین و افغانستان در بیجنگ برگزار شد.

وزارت خارجه می‌گوید که هیأت اعزام شده افغانستان در این نشست پیشنهادها و توصیه‌های خود را با مقام‌های کشور چین به اشتراک گذاشته تا اثربخشی کمک‌های چین افزایش یابد.

در این نشست برگسترش روابط تجارتی و همکاری‌های اقتصادی میان دوکشور تأکید شده است.

در این نشست علاوه بر کمک‌های بشردوستانه، در چارچوب میکانیزم بازسازی اقتصادی افغانستان، افزایش تجارت بین دو کشور به ویژه فراهم کردن فضا برای صادرات بیشتر کالاهای افغانی به چین، ظرفیت سازی و همکاری چین در زمینه‌های معدن و تجارت معاصر در افغانستان درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری بحث شده است.

در همین حال، لیو جین سونگ، رئیس بخش آسیایی وزارت امور خارجه چین در این نشست تأکید کرده که بیجنگ از جامعه جهانی در افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان حمایت می‌کند و همچنان امیدوار است که افغانستان فعالانه به برخی از نگرانی‌های منطقی جامعه جهانی در مورد ایجاد حکومت فراگیر پاسخ دهد.

در بخشی از اعلامیه وزارت خارجه چین آمده است که: «هم چین و هم افغانستان از کشورهایی که مسؤول اصلی وضعیت دشوار کنونی افغانستان هستند، می‌خواهند که مسؤولیت‌های خود را با جدیت انجام دهند، پول‌های منجمد شده مردم افغانستان را برگردانند و نمک به زخم‌های مردم افغانستان نزنند. چین از جامعه جهانی در افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان حمایت می‌کند و همچنان امیدوار است که افغانستان فعالانه به برخی از نگرانی‌های منطقی جامعه جهانی در مورد حکومت فراگیر افغانستان پاسخ دهد.»

هم‌زمان با این مقام‌های وزارت خارجه امارت اسلامی می‌گویند که چین در این نشست تعهد کرده اند که کمک‌های بشردوستانه این کشور به افغانستان را با در نظر گرفتن نیازها و اولویت‌های طرف افغانستان سازماندهی کرده و هم‌چنان پیشنهادهای طرف افغانستان را در زمینه کمک ۱۰۰ میلیون یوانی چین برای اسکان مهاجرین که مجبور به بازگشت به افغانستان شده اند، بررسی خواهد کرد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سازمان ملل در یک سال گذشته ۴۷۰ کیلومتر کانال های آب در افغانستان ساخته است

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۳)

برنامه جهانی غذا می‌گوید که سال گذشته به همکاری جوامع محلی در افغانستان، نزدیک به ۴۷۰ کیلومتر کانال آب ساخته است.

بخش افغانستان این برنامه، به روز چهارشنبه (۲۹حمل) در شبکه ایکس گفته است که دهقانان در افغانستان بدون دسترستی به آب، به زنده‌گی شان ادامه داده نمی توانند.

در ادامه گفته شده که کانال‌های آب با دهقانان کمک کرده تا آنها خانواده‌های شانرا تغذیه کنند و محصولات اضافی شانرا به فروش برسانند.

این درحالی است که پس از چندین سال خشکسالی پیهم، بارنده‌گی‌های اخیر دهقانان در افغانستان را امیدوار ساخته که سال آینده حاصل خوب خواهند برداشت.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: باید در زمینه‌های کیفیت بهتر تولیدات داخلی و رُشد و توسعه صنعت تلاش‌های بیشتر شود

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۹, ۱۴۰۳)

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء روز سه‌شنبه (۲۸حمل) با نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در قصر سپیدار دیدار نمود.

آقای عزیزی گفت که روابط مناسب تجارتی با کشورهای همسایه سبب این شده که قیمت‌ها در داخل کشور به حالت خوب بماند و مسدود شدن و یا بند شدن راه‌ها بالای بازار تاثیر منفی ننماید.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افزود که وزارت صنعت و تجارت با سکتور خصوصی همکار است که در اثر آن سکتور خصوصی هم به گونه درست فعالیت می‌کند و هم برای آن سهولت‌های لازم از سوی امارت اسلامی فرآهم شده است.

به گفتۀ آقای عزیزی به اساس سیاست خوب اقتصادی امارت اسلامی، در صادرات و واردات با کشورهای منطقه انکشاف قابل ملاحظه آمده است. همچنان تولیدات افغانستان در کشورهای آسیای میانه بازار خوب دارد و در سایر بازارها به منظور بازاریابی، نمایشگاه ها برگزار شده است.

درهمین حال، مولوی عبدالکبیر تلاش‌های رهبری وزارت صنعت و تجارت را مورد تقدیر قرار داد و گفت که: «تلاش‌های بی‌سابقۀ ادارات امارتی و ثبات واحد پولی افغانی سبب شد تا در کشور قیمت مواد اولیه غذایی در حالت مناسب باقی بماند و مردم ما نیز توان خرید مواد ضروری را داشته باشند.»

آقای کبیر ضمن تاکید بر حفظ تعادل در عرصه تجارت با کشورهای همسایه، افزود که باید در زمینه های کیفیت بهتر تولیدات داخلی و رُشد و توسعه صنعت تلاش‌های بیشتری گیرد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!