رویداد های اخیر

امارت اسلامی برای رسیده‌گی به بحران مهاجرت خواهان کمک جهان شد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۸, ۱۴۰۰)

مسوولان ارشد امارت اسلامی روز گذشته (شنبه، ۲۷ قوس) به مناسبت روز جهانی مهاجرین از جهان خواستند تا برای رسیده‌گی به بحران مهاجرت در افغانستان کمک کند.

مقام‌ها افزوده که جهان در هماهنگی با امارت اسلامی به مهاجران افغان در بیرون از کشور نیز کمک نمایند.

بر بنیاد آمارهای وزارت مهاجرین ۷۰ درصد مردم افغانستان در حال حاضر زیر خطر فقر زندگی می‌کنند.

خلیل الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کننده‌گان، در این باره گفت:” در آینده اگر به افغانستان کمک صورت میگیرد باید با حکومت افغانستان هماهنگ باشند ، اگر در بخش صحت ، زراعت ، البسه و هرچی که باشد باید با هماهنگی صورت بگیرد.”

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، در این باره گفت:” در سال آینده شاید ما شاهد  برگشت عودت کننده‌ها به کشور خود باشیم که تعداد زیاد شان به کشور‌های خود برگردند به خصوص از کشورهای ایران و پاکستان ، در این راستا خواهان کمک و همکاری کشورها در مرزها استیم .”

در همین حال، شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه، در این نشست از مخالفان سیاسی و مهاجران افغان می‌خواهد تا دوباره به افغانستان برگردند و حکومت امنیت و زمینه کار را برای شان فراهم خواهد کرد.

ستانکزی در این باره گفت:”در حال حاضر زمینه مساعد است تا ما مهاجرین خود را دعوت کنیم که به افغانستان برگردند البته پالیسی امارت اسلامی این است که تمامی سرحدات به روی افغان‌ها باز است. “

آقای ستانکزی وضعیت کنونی را برآیند فساد حکومت پیشین میداند و از  جامعه جهانی می‌خواهد که بر امریکا فشار بیاورد تا پشتوانه مالی افغانستان را آزاد کند.

او افزود:”ما از دنیا از کنفرانس  اسلامی به خصوص از ملل متحد و … خواهش میکنیم تا بر امریکا فشار بیارند تا پول‌های منمجمد شده مردم افغانستان را آزاد کند. “

رییسان سازمان‌های جهانی مهاجرت و کمیساری عالی سازمان ملل متحد که در این نشست اطمینان دادند که به کمک‌های شان از بهر رسیدگی به مهاجرین و افراد آسیب پذیر در افغانستان ادامه خواهند داد.

Trending

خروج از نسخه موبایل