رویداد های اخیر

امارت اسلامی به ‌دنبال نقش بیشتر در توزیع کمک‌های خارجی در افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲۳, ۱۴۰۰)

حکومت امارت اسلامی با ایجاد طرح “کمیته عالی مشترک هماهنگی کمک‌های بشردوستانه” خواهان سهم بیشتر در توزیع کمک‌های بشردوستانه در افغانستان شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مشخص نیست که سازمان ملل متحد و دولت‌های خارجی از این طرح حمایت کنند، چراکه این طرح باعث افزایش چشمگیر دسترسی امارت اسلامی به کمک‌های مالی بین‌المللی می‌شود که به‌دلیل تحریم‌ها علیه مقام‌های آن کنار گذاشته شده‌اند.

امارت اسلامی می‌خواهد در این کمیته علاوه بر نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، مقام‌های این گروه نیز حضور داشته‌ باشند.

عبدالسلام حنفی، معاون نخست‌وزیر امارت اسلامی در یک کنفرانس خبری در کابل با حضور رامز الاکبروف، نماینده سازمان ملل گفت:”هدف این کمیته هماهنگی در سطح بالاتر برای تسهیل کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی و توزیع کمک‌ها برای افراد نیازمند است.”

دولت‌های خارجی با هشدارهایی مبنی بر این‌که ممکن است میلیون‌ها نفر با تشدید بحران اقتصادی در افغانستان گرسنه بمانند، کمک‌های بشردوستانه خود را افزایش داده‌اند، اما سعی می‌کنند که این کمک‌ها از مداخله امارت اسلامی دور بماند.

امارت اسلامی اخیرا اعلام کرده است که از گندم کمک شده از سوی کشورهای خارجی برای پرداخت معاشات کارمندان دولتی استفاده می‌کند. در حالی که گفته می‌شود این گندم کمکی به منظور تقسیم میان نیازمندان اهدا شده بود.

الاکبروف به رویترز گفته‌ است، آژانس‌های سازمان ملل در حال حاضر خواسته‌های خود را در مورد کمک به امارت اسلامی اعلام کرده‌اند، اما شرط اصلی آن‌ها دسترسی این کمک‌ها به تمام کشور، از جمله برای کارکنان زن بوده‌ است.

سقوط افغانستان به‌دست امارت اسلامی در ۱۵ آگست ۲۰۲۱ اقتصاد شکننده افغانستان را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل