رویداد های اخیر

امارت اسلامی حملات امریکا و بریتانیا بر یمن را محکوم کرد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲۳, ۱۴۰۲)

امارت اسلامی افغانستان بمباران یمن توسط امریکا و بریتانیا را محکوم کرده و گفته است که این حملات امنیت و ثبات خاور میانه و همه کشورهای منطقه را در معرض خطر جدی قرار داده است.

امارت اسلامی با نشر اعلامیه‌ای روز شنبه (۲۳ جدی) افزود که امریکا و شرکای آن باید از تجاوز‌ها و شکست‌های خود در گذشته درس بگیرند.

در اعلامیه آمده است: «متأسفانه دولت‌های تأثیرگذار منطقه‌‌ و جهان نتوانستند از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه جلوگیری کنند و فقدان اقدامات مؤثر در این زمینه منجر به سرایت جنگ به سایر کشورها و نا امنی و بی ثباتی در منطقه شد.»

امارت اسلامی حمایت از «جنایات» اسرائیل و حمله بر یمن را «غیرانسانی، تحریک آمیز و تجاوز مستقیم» به ملت‌های مسلمان خواند.

در اعلامیه آمده است: «ملت‌های امریکا و بریتانیا نباید به دولت‌های خود اجازه سرکشی، تمرد و اقدام‌های ضدی بشری بدهند، زیرا در نتیجه این اقدامات ظالمانه، این ملت‌ها نیز رنج می‌برند و آسیب می‌بینند.»

امارت اسلامی از کشورهای مسلمان خواست که از فلسطین و سایر کشورهای مسلمان حمایت کنند و «اختلافات کوچک» خود را در چنین شرایط حساس کنار بگذارند و به تعهدات خود در قبال «مظلومان» به عنوان یک ملت عمل کنند.

امارت اسلامی افزود: «از کشورهای تاثیرگذار می‌خواهیم با همکاری یکدیگر از بی‌ثباتی بیشتر در منطقه جلوگیری کنند و همه فشارها را بر رژیم صهیونیستی و حامیان آن اعمال کنند تا کشتار مردم فلسطین و حملات به یمن فوراْ متوقف و راه حل دایمی برای قضیه فلسطین پیدا شود.»

Trending

خروج از نسخه موبایل