رویداد های اخیر

امارت اسلامی خواهان روابط دوستانه با جهان است

Published

on

(Last Updated On: میزان ۹, ۱۴۰۰)

ملا عبدالغنی برادر، معاون صدراعظم امارت اسلامی، می‌گوید که حکومت آنان می خواهد با جهان روابط دوستانه داشته باشد.

آقای برادر در دیدار با شماری از سفیران کشورهای خارجی در کابل، تاکید می‌ورزد که حکومت کنونی اراده ضرر رساندن به هیچ کشوری را ندارد و اطمینان میدهد که افغانستان آینده، خانه امن خواهد بود.

نخستین پذیرایی امارت اسلامی، از دیپلومات های خارجی در وزارت خارجه………. ملاعبدالغنی برادر، معاون صدراعظم در این جا به کشورهای خارجی اطمینان میدهد که افغانستان آینده خانه امن خواهد بود و حکومت جدید اراده ضرر رساندن به هیچ کشوری را ندارد.

ملابرادر افزود:”اگر کسی با ما مشکلی دارد، ما حاضریم از راه مفاهمه مشکلات را حل کنیم. حکومت ما به هیچ کسی اراده و پالیسی ضرر رساندن را ندارد. افغانستان آینده، خانه امن خواهد بود.”

حضور پر رنگ سفیران شماری از کشورها در کابل ظاهرا نشانه ای از تعامل با دولت جدید افغانستان است.

ملابرادر در این باره گفت:”امارت اسلامی افغانستان میخواهد که با کشورهای جهان روابط حسنه داشته باشد.”

در همین حال سرپرست وزارت خارجه، از نماینده‌گان کشورهای خارجی میخواهد که در تعامل با حکومت جدید فصل نو از روابط با افغانستان را تجربه کنند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه، در این مورد گفت:”ما به خواست‌ها و منافع سایر کشورها احترام می‌گذاریم و در مقابل از آنان می‌خواهیم تعامل مشابه با طالبان (امارت اسلامی) داشته باشند. توافق‌نامه دوحه در کنار فراهم کردن راه خروج به امریکا، فصل جدیدی از روابط طالبان(امارت اسلامی) با کشورها را نیز رقم زد.”

 

Trending

خروج از نسخه موبایل