Connect with us

رویداد های اخیر

امارت اسلامی در دومین سالگرد به قدرت رسیدنش: تمامی قلمرو کشور تحت یک قیادت و رهبری اداره می‌شود

منتشر شده

در

(Last Updated On: اسد ۲۴, ۱۴۰۲)

امارت اسلامی افغانستان در دومین سالگرد به قدرت رسیدنش گفته است که اکنون امنیت سرتاسری در کشور تامین شده و تمامی قلمروی کشور، تحت یک قیادت و رهبری اداره می‌شود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان امروز (سه‌شنبه، ۲۴اسد) به مناسبت دومین سالگرد به قدرت رسیدن دوباره امارت اسلامی گفته است که دو سال قبل، به تاریخ ۷ ماه محرم که مصادف با ۲۴ اسد می‌باشد، نیروهای امارت اسلامی بعد از تصرف ۳۲ ولایت، شهر کابل را نیز تصرف کردند.

دراین اعلامیه آقای مجاهد پیروزی امارت اسلامی را به همه افغانان تبریک گفته است.

آقای مجاهد افزوده است که افغان‌ها در طول تاریخ، برای دین، کشور و آزادی خود قربانی‌های بزرگی داده‌اند، که در نتیجهٔ قربانی‌های بزرگ و جان‌فدایی‌های آنها، اقامهٔ یک نظام کاملاً اسلامی که آرزوی ملت بوده، تحقق یافت.

وی دراین اعلامیه گفته است که امارت اسلامی به عنوان نمایندهٔ واقعی ملت خود، توانست با نصرت الله و حمایت ملت ، یک مسیر بزرگ و صعب را با موفقیت به پایان برساند و زمینه را برای اقامهٔ و استحکام یک نظام کاملا اسلامی مساعد نماید.

به گفته آقای مجاهد اکنون که امنیت سرتاسری در کشور تامین شده و تمامی قلمروی کشور، تحت یک قیادت و رهبری اداره می‌شود، نظام اسلامی حاکم است، همه مسائل از زاویهٔ شریعت مطرح می‌شود، این‌ها نتیجهٔ قربانی‌های ملت ‌ما و حاصل جان‌فدایی‌های نیروهای امارت اسلامی می‌باشد.

آقای مجاهد می‌گوید که تصرف کابل بار دیگر ثابت کرد که، هیچ کس نمی‌تواند توسط قدرت بیگانگان، ملت پرافتخار را تابع خود کرده بقای خود را تضمین کند.

وی افزوده است که همچنین این روز واضح کرد که، اینجا همهٔ تلاش‌های اشغال‌گران محکوم به شکست است و هیچ نیروی متجاوزی نمی‌تواند به زور اسلحه و توطئهٔ خود، ارادهٔ ملت افغان را شکسته و نظام دست‌نشاندهٔ خود را بر آنان تحمیل کند.

آقای مجاهد گفته است که بزرگان امارت اسلامی متعهد به خدمت ملت خود هستند و برای آبادی و ثبات کشور کار نمایند و اجازه ندهند که کدام متجاوزی استقلال و آزادی کشور را تهدید کند.

رویداد های اخیر

شارژدافیر سفارت امریکا: واشنگتن به تعامل با امارت اسلامی ادامه خواهد داد  

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۱, ۱۴۰۳)

د نیو یومنیترین گزارش داده است که کرن دکر، شارژدافیر سفارت امریکا برای افغانستان در گفتگو با این نشریه گفته است، واشنگتن اکنون در موقعیتی قرار دارد که باید «با دقت سیاست عدم به رسمیت‌شناختن» امارت اسلامی را دنبال کند.

او در این مصاحبه افزوده است که این سیاست نیاز به حفظ «تعادل ظریفی» دارد.

شارژدافیر سفارت ایالات متحده برای افغانستان همچنین گفته است: «در حالی که طالبان (امارت اسلامی) قدرت را به جای رای با زور گرفتند؛ اما مهم است که راه‌های برای کمک به میلیون‌ها تنی که به کمک‌های عاجل نیاز دارند، جستجو شود».

این نشریه با نشر بخشی از این مصاحبه در گزارشی گفته است: «ایالات متحده نشان می‌دهد که تمایل بیش‌تری برای تعامل با طالبان (امارت اسلامی) دارد».

این نشریه نوشته است که خانم دکر در این گفتگو تایید کرد که واشنگتن به تعامل با طالبان (امارت اسلامی) در مورد «مسائل عمل‌گرایانه» ادامه خواهد داد؛ اما کمک‌های بشردوستانه و حقوق‌بشر زمینه‌های اصلی نگرانی امریکا است.

نشریه «د نیو یومنیترین» همچنین گزارش داده است که به منظور دست‌یابی به این هدف، خانم دکر و تیم او که در قطر مستقر هستند، جلسات هفتگی با نمایندگان امارت اسلامی در دوحه برگزار می‌کنند.

در این گزارش آمده است که شارژدافیر سفارت امریکا برای افغانستان و تیم‌اش، همواره جلسات تلفنی با امارت سلامی برگزار می‌کنند و هنگام سفر به خاورمیانه و آسیای مرکزی، با مقامات امارت اسلامی در کابل نیز دیدارهایی داشته‌اند.

بر بنیاد این گزارش، یکی از مقام‌های سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی که نخواسته نامش فاش شود، گفته است: «تعامل ضروری است؛ اما ما باید راهی برای ایجاد توازن در تعامل بیابیم. در صورتی که اصول خود را به خطر نیندازیم».

این نشریه با استناد به اظهارات برخی مقام‌های ملل متحد و چندین سازمان غیردولتی بین‌المللی و محلی نوشته است که اجتناب از امارت اسلامی مسایل اقتصادی و بشردوستانه افغانستان را حل نمی‌کند.

یک مقام ارشد امریکایی که خواست نامش فاش نشود، در مورد محاسبات دقیقی در پیوند به محوه کمک‌رسانی و دخالت امارت اسلامی گفته است: «پیچیده است؛ اما این کاری است که باید انجام شود؛ تا این کمک‌ها به مردم افغانستان برسند».

پیش از این، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در نوارصوتی که آن را تلویزیون ملی پخش کرد، تائید کرد که امارت اسلامی بر توزیع کمک‌های بشدوستانه در افغانستان دخالت نه، بلکه نظارت دارد.

مجاهد دلیل این نظارت را جلوگیری از «بی‌عدالتی» در روند توزیع کمک‌ها عنوان کرده بود.

این در حالی است که امار اسلامی پس از برگشت دوباره به قدرت در کشور، حکومتی را شکل دادند که همواره در سطح داخلی، منطقه و جهان با انتقادهای مبنی‌بر همه شمول نبودن، مورد انتقاد قرار گرفته است و همچنین دروازه‌های مکاتب بالاتر از صنف ششم و پوهنتون‌ها را به روی دختران و زنان بستند و تا اکنون در این زمینه تغییر سیاست نداده‌اند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

یک کمیته مشترک افغانستان و ترکمنستان درمورد تکمیل زودهنگام کار سب استیشن نورالجهاد هرات گفتگو کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۱, ۱۴۰۳)

د افغانستان برشنا شرکت می‌گوید که رهبری این شرکت و هیئت ترکمنستان روز دوشنبه (۱۰ثور) پیرامون تکمیل سازی هرچه زودتر کارهای باقی ماندۀ سب ستیشن نورالجهاد هرات و افتتاح سب ستیشن یادشده صحبت‌های همه جانبه نمودند.

به گقته این ریاست عبدالرحمن رحمانی، رئیس عملیاتی برشنا شرکت در این نشست گفت: «اکنون کارهای سب ستیشن نورالجهاد در حال تکمیل شدن است و قرار است بعد از حل مسایل تخنیکی میان دو طرف سب ستیشن متذکره فعال و به بهره برداری سپرده شود.»

همچنین مراد آرتیکوف، رئیس پروژه‌های جهانی کشور ترکمنستان گفته است که: «کارهای سب ستیشن نورالجهاد با هماهنگی کامل میان دو طرف صورت گرفته و به زودی تکمیل خواهد شد.»

به گفتۀ آقای آرتیکوف، قرار است پروتوکول تجهیزات و سایر موردهای تخنیکی طی روزهای آینده از سوی دو طرف تأئید و نهایی شود.

د افغانستان برشنا شرکت می‌گوید که با افتتاح پروژه ، میزان برق وارداتی ترکمنستان به هرات افزایش یافته و هزارن مشترک در این ولایت از انرژی برق مستفید خواهند شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سفارت ایران در کابل اعلام کرده که آماده همکاری با امارت اسلامی برای مبارزه با تروریزم است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۱, ۱۴۰۳)

سفارت ایران در کابل روز دوشنبه (۱۰ثور) پس حمله مسلحانه در ولایت هرات اعلام کرده است که آماده همکاری با امارت اسلامی برای مبارزه با تروریزم است.

این واکنش پس از حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در ولایت هرات ابراز شده است، که سفارت ایران آن را به عنوان «حادثه تروریستی» خوانده و به شدت محکوم کرده است.

در اعلامیه این سفارت آمده است که ایران خواهان شناسایی و مجازات عاملان «این جنایت» است.

این سفارت افزوده است که ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با امارت اسلامی در زمینه مبارزه با تروریزم اعلام می‌دارد.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که شب گذشته (دوشنبه شب، ۱۰ثور) در ولایت هرات در منطقه شهرک ولسوالی گذره، یک فرد مسلح ناشناس با کلاشینکوف به سمت نمازگزاران مسجد تیراندازی کرده که در نتیجه آن ۶ فرد ملکی جان باخته و یک تن دیگر نیز زخم برداشته است.

آقای قانع در ادامه افزوده است که جزئیات این حادثه بعداً شریک خواهد شد.

تاکنون هیچ گروهی یا شخصی مسوولیت این رودیداد را بر عهده نه گرفته است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!