تجارت

امارت اسلامی: در دو هفته‌ی گذشته ۶۹۸ تُن میوه‌ی خشک به خارج از افغانستان صادر شده است

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱, ۱۴۰۰)

امارت اسلامی افغانستان اعلام کرده است که در جریان دو هفته‌ی اخیر ماه عقرب سال جاری خورشیدی (۱۴۰۰) به مقدار ۶۹۸ متریک تُن میوه‌ی خشک به خارج از افغانستان صادر شده است.

احمدالله وثیق، معاون سخن‌گوی طالبان امروز (دوشنبه، ۱ قوس) در تویتی گفته است که این مقدار میوه‌ی خشک به کشورهای اروپایی، آسیایی، امریکا و آسترالیا صادر شده است.

به گفته‌ی او، از مجموع ۶۹۸ متریک تُن میوه‌ی خشک صادرشده به این کشورها، ۵۸۵ متریک تُن آن کشمش است.

معاون سخن‌گوی طالبان افزوده که اکنون میزان صادرات افغانستان نسبت به هر زمان دیگر افزایش یافته است. او صادرات این مقدار میوه‌ی خشک به خارج از افغانستان را یک قدم مهم برای رشد اقتصادی این کشور خوانده است.

این درحالی است که به تازه‌گی مقام‌های سازمان ملل متحد گزارش کرده است که در صورت فراهم نشدن پشتیبانی لازم به نظام بانکی در افغانستان، احتمال دارد در ماه‌های آینده نظام بانکی افغانستان سقوط کند.

برنامه توسعه‌یی سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه ۱قوس) طی یک گزارش سه‌صفحه‌ای از سقوط احتمالی نظام بانکی افغانستان هشدار داده و خواستار اقدام فوری برای پشتیبانی از بانک‌های افغانستان شده است.

در گزارش برنامه توسعه‌یی سازمان ملل متحد آمده است که پیامدهای سقوط احتمالی نظام بانکی افغانستان بزرگ خواهد بود. در گزارش آمده است:”هزینه اقتصادی فروپاشی نظام بانکی و در نتیجه تاثیر اجتماعی منفی آن بسیار بزرگ خواهد بود.”

Trending

خروج از نسخه موبایل