تجارت

امارت اسلامی: هند به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های زیربنایی در افغانستان ادامه دهد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۴, ۱۴۰۱)

امارت اسلامی افغانستان از کشور هند خواسته است که به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های زیربنایی در افغانستان ادامه دهد.  

سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر گفته است که هند به ارزش سه میلیارد دالر روی پروژه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده است.

آقای شاهین اخیراً در یک مصاحبه با یک روزنامه هندی از تأمین امنیت شهروندان هند در افغانستان اطمینان داده و از مقامات این کشور خواسته است کار روی پروژه‌های که توسط این کشور نیمه‌کاره باقی مانده است را از سر بگیرند.

رییس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر گفته است: «در افغانستان برای سرمایه‌گذاری هند از جمله زیربناهای شهری زمینه وجود دارد. سرمایه‌گذاری هند در اقتصاد افغانستان سه میلیارد دالر ارزیابی شده است که بزرگترین پروژۀ آن‌ها اعمار بند سلما، استیشن برق آبی ۴۲ میگاواتی، بنادر مهم ایران مانند چابهار و ساختمان پارلمان افغانستان می‌باشد. هند می‌تواند کار روی پروژه‌های که نیمه‌کاره باقی مانده است را از سر بگیرد و در پروژه‌های جدید نیز سرمایه‌گذاری کند.»

از سویی هم، انس حقانی، عضو ارشد امارت اسلامی در دیدار با شماری از افغان‌های مقیم در امارات متحده عربی گفته است که افغانستان تازه از حالت جنگ بیرون شده و امنیت برقرار شده است.

آقای حقانی هم‌چنان افزوده که امارت اسلامی روی برنامه‌های طولانی مدت کار می‌کند تا افغانستان را آباد و مترقی سازند.

در همین حال، شماری از کارشناسان اقتصادی از علاقه‌مندی امارت اسلامی برای جلب سرمایه‌گذاری‌های کشورهای منطقه ابراز خرسندی می‌کنند و می‌گویند ادامه سرمایه‌گذاری‌های هند در افغانستان می‌تواند افغانستان را به یک توسعه پایدار نسبی اقتصادی برساند.

گفتنی است امارت اسلامی در حالی خواستار سرمایه‌گذاری و آغاز کار پروژه‌های نیمه‌کارۀ هند در افغانستان شده که بر بنیاد آمارها، اکنون ۴۰۰ پروژۀ این کشور ناتکمیل مانده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل