رویداد های اخیر

امارت اسلامی گزارش اخیر سازمان ملل را «بی‌اساس» خواند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۵, ۱۴۰۱)

وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان گزارش تازۀ ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد را بر بنیاد شایعات می‌داند ومی‌گوید که استفاده از روش‌های غیرقانونی وغیرعلمی نه تنها اعتماد مردم را نسبت به گزارش‌های این سازمان از بین می‌برد، بلکه بی‌طرفی و اعتبار نهادهای مربوطهٔ این سازمان را نیز زیر پرسش قرار می‌دهد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان روز گذشته (چهارشنبه، ۲۶ اکتوبر) وضعیت حقوق بشری در افغانستان را نگران کننده دانست و افزود که حقوق زنان و دختران به‌گونه تأریخی به عقب برگشته است.

آقای بنت پس از ترک افغانستان یافته‌هایش را در قالب نخستین گزارش در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارایه کرد.

آقای بنت دراین مورد گفته است: «پسرفت بسیار بزرگ در مورد حقوق زنان و دختران بوجود آمده که واقعاً در تاریخ بی‌سابقه بوده است، افغانستان یگانه کشوری است که مکاتب به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم بسته است. به همین ترتیب محدودیت‌های دیگر نیز بالای زنان و دختران در افغانستان وضع شده است مانند عدم فعالیت آن‌ها در امور دولتی و سهم نگرفتن آن‌ها در ادارات.»

درهمین حال، وزارت امور خارجه کشور در واکنش به گزارش ریچارد بنت می‌گوید که برخی از افراد بر خلاف روش‌های قانونی و علمی حقیقت یابی، بربنیاد شایعه پراکنی‌ها و منابع مجازی گزارش می‌دهند و بر ضد نظام حاکم در افغانستان استفاده می‌کنند.

ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که چنین گزارش‌های بی‌اساس نه تنها اعتماد مردم را از بین می‌برد بلکه بی‌طرفی و اعتبار نهادهای مربوطۀ خود را نیز زیر پرسش می‌برند.

Trending

خروج از نسخه موبایل