رویداد های اخیر

امارت اسلامی گزارش موسسه گالوب را رد کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳, ۱۴۰۳)

امارت اسلامی گزارش مؤسسه گالوب را مبنی بر این‌که افغانستان غمگین ترین کشور جهان است را رد می‌کند. سخنگوی امارت اسلایم ذبیح‌الله مجاهد می‌گوید که هرگاه این گزارش براساس واقعیت‌ها تهیه شده باشد باید مردم غزه غمگین‌ترین باشند نه مردم افغانستان. بر اساس نظر پرسی مؤسسه گالوب فلند شادترین کشور دانسته شده‌است.

بر اساس نظرپرسی جهانی مؤسسه گالوپ برای گزارش “شادی در جهان” که به تازگی منشتر شده، افغانستان ناشادترین کشور جهان و فنلند شادترین کشور شناسایی شده است.

پس از فنلند، دنمارک،‌ آیسلند، سویدن، اسرائیل، هالند، ناروی، لوگزامبورگ، سویس و آسترالیا، به نوبت در رده‌های اول تا ۱۰ قرار دارند.

امارت اسلامی می‌گوید که این گزارش مؤسسه گالوب استوار بر واقعیت‌ها نیست زیرا اگر مبتی بر واقعیت می بود باید غزه ناشاد ترین منطقه اعلام میشد.

افغانستان از سال ۲۰۱۲ به اینسو در میان ناشادترین کشور‌های جهان باقی مانده است. این در حالی است که فنلند برای هفت سال پی‌درپی جایگاه شادترین کشور جهان را در این گزارش از خود کرده است.

شهروندان کشور می‌گویند که چهار دهه جنگ در افغانستان و همچنان میزان بلند فقر و بیکاری سبب شده تا مردم  بیشتر غمیگین باشند.

پیش از افغانستان، لبنان، لشوتو، سرالیون، کانگو، زمبابوی، بوستوانا، مالاوی، استواتینی و زامبیا نیز در میان ۱۰ کشور ناشاد قرار دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل