1393انتخابات

امرخیل: شمارش آراء در تمام کشور تکمیل شده و در حال انتقال به مرکز است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مقامات ارشد کمیسیون مستقل انتخابات گفتند که در انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی که روز گذشته برگزار شد بیش از هفت ونیم میلیون شهروند افغان شرکت کردند که نسبت به انتخابات گذشته افزایش قابل ملاحظه ی را نشان می دهد.

مقامات همچنان از تکمیل شدن شمارش آراء در محلات رأیدهی خبرداده و گفته اند که تا کنون مواد انتخاباتی پانزده ولایت به شمول کابل به دفتر مرکز انتقال یافته و بزودی نتایج شمارش سایر ولایت ها به مرکز خواهد رسید.

ضیاءالحق امرخیل رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات گفت:”به اساس تقسیم اوقات نتایج شمارش آراء از ولایات به مرکز انتقال میابد که در حال حاضر نتایج پانزده ولایت به شمول کابل به مرکز انتقال یافته و به زود ترین فرصت فورمه های نتایج سایر ولایات به دفتر مرکزی انتقال میابد”.

رییس دارلانشای کمیسیون مستقل انتخابات افزود که قرار است روز دوشنبه مرکز ملی نتایج آرای این کمیسیون بالای نتایج فورمه های که رسیده کارش را آغاز کند.

این کمیسیون از نامزدان ریاست جمهوری خواست که تا معلوم شدن نتایج انتخابات، در مورد آن پیش داوری نکنند.

به گفته ی مسوولان این کمیسیون، آنان نتایج، قسمی را در جریان روز های آینده و نتایج ابتدایی را در چهارم ثور اعلام خواهند کرد.

گفته میشود که مطابق قانون انتخابات شمارش آراء همزمان پس از ختم رأیدهی درخود محلات رأیدهی آغاز میگردد که ورق اصلی نتایج به مرکز ملی جمع آوری نتایج در دفتر مرکزی کابل انتقال میابد یک نقل آن به دیوار محل رأیدهی نصب و یک نقل دیگر آن به ناظرین حاضر داده میشود که دفترمرکزی مطابق ورق اصلی آرای دریافت شده آرای کاندیدان را درج سیستم مینمایند که همزمان با این کمیسیون شکایات انتخاباتی موارد شکایات را بررسی میکند و در نهایت پس از بررسی شکایات، نتایج نهایی را کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام میکند.

Trending

خروج از نسخه موبایل