اخبار ساحوی

امریکا اجازه انتقال ۶ میلیارد دالر پول ایران را به قطر صادر کرد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۱, ۱۴۰۲)

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که، امریکا تحریم‌ها برای انتقال ۶ میلیارد دالر منابع مالی ایران از کوریای جنوبی به قطر را برداشت.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد اعطای این معافیت تحریمی به نفع امنیت ملی امریکاست.

در مدارکی که به کمیته‌های کنگره امریکا فرستاده شده، دولت امریکا برای اولین بار رسماً از آزادسازی ۵ ایرانی بازداشت شده در این کشور طبق بخشی از این قرارداد و در عوض آزادی شهروندان بازداشت شده امریکایی در ایران اشاره کرده است.

در این اطلاعیه آمده است:«دولت امریکا برای تسهیل آزادسازی امریکایی‌هایی که در ایران بازداشت شده بودند با آزادسازی ۵ ایرانی بازداشت شده در این کشور و همچنین انتقال ۶ میلیارد دالر از منابع مالی ایران در حساب‌های مسدود شده در کوریای جنوبی به قطر موافقت کرده است».

از نظر امریکا این انتقال منفعت چندانی برای ایران ندارد چون تنها می‌تواند از آن برای تجارت بشردوستانه استفاده کند.

آدرین واتسون، سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه‌ای روز دوشنبه گفت وزیر امور خارجه امریکا در هشتم سپتامبر مجوز این انتقال را صادر کرده بود و اطلاعیه رسمی آن در روز دوشنبه برای کنگره امریکا ارسال شده است.

طبق گفته برخی منابع، انتقال ۶ میلیارد دالر پول ایران به قطر در اوایل هفته آینده اتفاق می‌افتد.

طبق اطلاعیه صادر شده این معافیت‌های تحریمی شامل شرکت‌هایی مانند شرکت ملی نفت ایران و بانک مرکزی و سایر موسسات مالی ایران می‌شوند تا وجوه مسدودی از حساب‌های جمهوری کوریا به حساب‌های سوئیس و آلمان و سپس از این حساب‌ها به قطر منتقل شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل