رویداد های اخیر

امریکا: ارتش آماده‌ هر نوع دستور برای خارج شدن از افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۴, ۱۴۰۰)

رییس ستاد ارتش ایالات متحده امریکا روز دوشنبه ( ۲۳ حمل) گفته ک ارتش آن کشور آماده است تا هر نوع دستور مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را عملی کند.

این درحالی است که اداره امریکا به رهبری جوبایدن گفته که توافقنامه دوحه را بررسی میکند، اما در باره خروج کامل نیروهای امریکایی گفته که این کار از لحاظ فنی امکان ندارد.

جیمز مک‌کانویل، رییس ستاد ارتش امریکا، گفته که ” این اداره مطابق پالیسی پیش میرود، آنها تلاش میکنند که با پالیسی‌ها آن را تطبیق کند و بعدا نظامیان آن  دستور را عملی خواهد کرد. پروسه تاکنون ادامه دارد، چندین احتمال وجود دارد، یکبار این تصامیم در سطح بالا گرفته شود. ما آماده خواهیم بود تا آن را عملی کنیم.”

این مقام بلندپایه نظامی امریکا گفته که خروج سربازان و بیرون کردن وسایل نظامی یک کار فزیکی است.

جیمز مک‌کانویل در این باره گفت:” این همه کارهای فزیکی است، نیروها و تجهیزات به قدر اندازه پایین آورده میشود. و فرماندهان که در میدان نبرد استند پلان‌های احتمالی دارند و آنها در این باره به نظامیان ارشد مشوره خواهند کرد که به چی مدت زمان نیاز دارد، این پلان‌ها همین حالا وجود دارد.”

او همچنان گفته که سکات میلر، فرمانده کل نیروهای ناتو و امریکایی در افغانستان میکانیزم را به راه انداخته تا در صورت تمدید ماموریت سربازان امریکایی در افغانستان بعد از ماه می با حملات احتمالی طالبان مقابله کند.

مک‌کانویل در این باره افزود:” فکر نمی کنم که در ارتش ایالات متحده امریکا رهبری بهتر از میلر وجود داشته باشد، او در مسلک خود بسیار برجسته است، او در باره سربازان خود فکر میکند، طوری که شما میداند همه ما در تلاش استیم که نیروهای ما میکانیزم دفاعی دارند و در مورد امنیت شان تلاش میکنند. این کار در صدر کارهای شان است.”

رییس ستاد ارتش امریکا همچنان گفته که جنگ در افغانستان توسط یک توافقنامه سیاسی حل خواهد شد.

او همچنان گفت که امریکا در ۲۰ سال گذشته از فعالیت‌های گروه القاعده در افغانستان جلوگیری کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل