خبرهای تازه

امریکا از ناتو خواسته تا هزار سرباز دیگر به افغانستان بفرستد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

سفیر جدید امریکا در ناتو از کشورهای عضو این سازمان خواسته تا هزار نظامی دیگر به افغانستان بفرستند.

کی هایلی هاچیسون، سفیر امریکا در ناتو گفته است که “اگر یک هزار سرباز دیگر از ناتو به افغانستان اعزام شوند، به تقریبا ۳ هزار سرباز آمریکایی ملحق خواهند شد ما در ساحات کاری مشخص تقاضای همکاری خواهیم کرد – یعنی ما نمی گویم که 50 سرباز از دنمارک، بلکه می گوییم به 50 سرباز در بخش تکنولوژی یا کسانی که ظرفیت ترمیم ماشین ها و تانک ها را داشته باشند، نیاز است.”

دولت وزیری، سخنگوی وزرات دفاع ملی می گوید: هرچند اعزام این هزار سرباز تا کنون روشن نیست اما ماموریت آنها در صورت آمدن به افغانستان آموزش و مشوره دهی به نیروهای افغان خواهد بود.

آقای وزیری به آریانانیوز گفت:” اگر این هزار سرباز به افغانستان اعزام شود بسیار خوب است. انها شامل ماموریت حمایت قاطع اند که وظایف آنها آموزش و مشوره دهی سربازان افغان خواهد بود.”

همزمان با این دبیر کل ناتو می گوید: موجودیت پناهگاه های هراس افگنان در خاک پاکستان بسیار جدی است که وی این موضوع را با مقام های افغان نیز شریک کرده است.

برخی از اعضای مجلس این موضوع را یک دست آورد می دانند.

ریحانه آزاد، نماینده مردم ارزگان در مجلس گفت:” به باور من سیاست امریکا در برابر افغانستان تغییر کرده است. برای از میان برداشتن لانه های امن تروریسم در خاک پاکستان و این خودش یک دست آورد کلان است برای افغانستان.”

هرچند این نخستین بار است که دبیر کل ناتو از موضع پناهگاه های امن هراس افگنان در پاکستان به صراحت یاد می کند اما مقام های امریکایی پیش ازاین  بار بار از لانه های هراس افگنان در خاک پاکستان با جدیت یاد کرده بودند.

گزارشگر: علی اصغری

Trending

خروج از نسخه موبایل