رویداد های اخیر

امریکا: افغانستان حداقل معیارها برای محو قاچاق انسان را عملی ننموده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

افغانستان در گزارش قاچاق انسان که از سوی وزارت خارجه امریکا نشر شده، در جمع کشور هایی قرار گرفته که بگونه کامل معیار های قانون محافظت از قربانیان قاچاق انسان را پوره نکرده، اما برای اجرای آن تلاش می کند.

ریکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا گفته است که “در جولای سال گذشته رییس جمهور افغانستان دستور تحقیقاتی را در مورد سوء استفاده جنسی از کودکان توسط پولیس به شمول مجازات عاملان آنرا داد. در ماه جنوری قانون جدیدی تصویب شد که بچه بازی را جرم دانست. دولت افغانستان به تحقیق، محاکمه و محکوم کردن قاچاقچیان از جمله مقام های دولتی ادامه می دهد.”

در این گزارش همچنان آمده است که گروه های مسلح عمدتاً طالبان و همچنان داعش بیشترین استخدام و بکارگیری از کودکان را انجام می دهند.

به نوشته گزارش، گروه های شورشی بگونه اجباری کودکان را استخدام می کنند و از آنها به عنوان بمب گذار انتحاری استفاده می کنند.

برعلاوه، بهره برداری جنسی و استخدام کودکان از سوی نیروهای امنیتی افغان، هنوز هم یکی از مشکلات جدی دانسته شده است.

اما نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله به برخی رسانه ها گفته که تدابیر جدی برای جلوگیری از قاچاق انسان در افغانستان روی دست است.

در این گزارش به افغانستان توصیه شده است که استخدام کودکان از سوی نیروهای امنیتی افغان را متوقف سازد از کودکان محافظت کافی کرده و همچنان قاچاقچیان را مورد تحقیق و بازپرس قرار دهد.

Trending

خروج از نسخه موبایل